Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Erfaren åkare, oerfaren av märke och modeller
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="theoppositescollide" data-source="post: 532494" data-attributes="member: 94107"><p>Tjena! Jag har åkt hyfsat regelbundet i ungefär 10 år nu och har ofta åkt med lite crappy no-name brädor, hyrt eller dylikt men tänkte att det var dags att investera i något ordentligt nu. Jag har alltså mycket praktisk erfarenhet av åkning och tycker själv jag har väldigt bra koll på åkningen, så det är inget nybörjarhak jag vill köpa. Jag läste Stickyn som gav massa god insikt om vad för sorts specifikationer brädan bör ha, men jag har ingen aning om vart jag ens ska börja leta efter faktiska modeller. </p><p></p><p>Mina specifikationer ser ut som följer:</p><p></p><p>190cm lång</p><p>75kg</p><p></p><p>Åker framförallt fort i pistade backar men gillar också off-pist, sysslar inte mycket alls med hopp även om det blir något här och där, så jag gissar att jag ska en bräda som är lång och hård/mellanhård. </p><p></p><p>Har ni några tips på vilka modeller av brädor och bindningar jag bör kolla närmare på? Tack på förhand</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="theoppositescollide, post: 532494, member: 94107"] Tjena! Jag har åkt hyfsat regelbundet i ungefär 10 år nu och har ofta åkt med lite crappy no-name brädor, hyrt eller dylikt men tänkte att det var dags att investera i något ordentligt nu. Jag har alltså mycket praktisk erfarenhet av åkning och tycker själv jag har väldigt bra koll på åkningen, så det är inget nybörjarhak jag vill köpa. Jag läste Stickyn som gav massa god insikt om vad för sorts specifikationer brädan bör ha, men jag har ingen aning om vart jag ens ska börja leta efter faktiska modeller. Mina specifikationer ser ut som följer: 190cm lång 75kg Åker framförallt fort i pistade backar men gillar också off-pist, sysslar inte mycket alls med hopp även om det blir något här och där, så jag gissar att jag ska en bräda som är lång och hård/mellanhård. Har ni några tips på vilka modeller av brädor och bindningar jag bör kolla närmare på? Tack på förhand [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Erfaren åkare, oerfaren av märke och modeller
Tillbaka
Topp