Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Erfaren åkare, oerfaren av märke och modeller
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perbac" data-source="post: 532725" data-attributes="member: 40117"><p>En favorit från min sida för att smiska på bra i pisten och även plocka med ut i offpisten är Extrem Enlight.</p><p></p><p><a href="http://www.extrem.com/products/boards/enlight/" target="_blank">http://www.extrem.com/products/boards/enlight/</a></p><p></p><p>En styv bräda som du kan smiska på bra med.</p><p></p><p>Har kört på dom modellerna (Inklusive Direct Carbon, carbon Expose) flera säsonger och jag har varit grymt nöjd. Du har ett bra skär och enormt bra grepp, den flytter dessutom bra i pudret. Bindningarna är bakmonterade och den är lätt taperad (5mm). Har själv varit väldigt nöjd, men valde inför förra säsongen att testa burton t6 istället, men till nästa säsong så lutar det åt att det blir extrem igen.</p><p></p><p>Dock så ska jag säga att många beskriver den som att den är väldigt oförlåtande, små mistag resulterar ofta i krasher, men när man bemästrar den så är den helt underbar.</p><p></p><p>Dock så har den känts ganska omöjlig i parken så dom få gånger jag vill leka där har jag valt en annan bräda.</p><p></p><p>Till den här brädan och den åkning du beskriver så skulle jag se till att välja ett par riktigt styva bindningar, kör själv på Flux Super Diamond som jag varmt kan rekomendera, annars så är Burton C60 och C02 fina.</p><p></p><p>Nackdelen med en sådan set-up är väl att den inte direkt är billig, men du kommer att ha enormt bra grepp och kontroll för att smiska på ordentligt i pisten och offpisten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perbac, post: 532725, member: 40117"] En favorit från min sida för att smiska på bra i pisten och även plocka med ut i offpisten är Extrem Enlight. [URL]http://www.extrem.com/products/boards/enlight/[/URL] En styv bräda som du kan smiska på bra med. Har kört på dom modellerna (Inklusive Direct Carbon, carbon Expose) flera säsonger och jag har varit grymt nöjd. Du har ett bra skär och enormt bra grepp, den flytter dessutom bra i pudret. Bindningarna är bakmonterade och den är lätt taperad (5mm). Har själv varit väldigt nöjd, men valde inför förra säsongen att testa burton t6 istället, men till nästa säsong så lutar det åt att det blir extrem igen. Dock så ska jag säga att många beskriver den som att den är väldigt oförlåtande, små mistag resulterar ofta i krasher, men när man bemästrar den så är den helt underbar. Dock så har den känts ganska omöjlig i parken så dom få gånger jag vill leka där har jag valt en annan bräda. Till den här brädan och den åkning du beskriver så skulle jag se till att välja ett par riktigt styva bindningar, kör själv på Flux Super Diamond som jag varmt kan rekomendera, annars så är Burton C60 och C02 fina. Nackdelen med en sådan set-up är väl att den inte direkt är billig, men du kommer att ha enormt bra grepp och kontroll för att smiska på ordentligt i pisten och offpisten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Erfaren åkare, oerfaren av märke och modeller
Tillbaka
Topp