Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Erfarenhet av AK Rocket?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 22712" data-attributes="member: 12152"><p>Jag åker på ett par AK Rocket 190. I mina ögon är det en perfekt offpistskida om man åker på ställen där snön inte är så uppåkt. Den är suverän i orört oavsett snöförhållanden. Speciellt glänser den i skogsåkning och på andra ställen där man behöver en skida som svänger lätt, men ändå ger bra "float". På stora öppna ytor med meterdjup snö fungerar nog 200-skidan bättre, men även här är 190:an verkligen underhållande. </p><p></p><p>Skidan är mjuk. Riktigt mjuk. Är snön orörd eller lite uppåkt kan man stå på hur mkt som helst, men börjar det bli puckligt eller några dagar gammal uppåkt och sliten snö så fladdrar skidan rejält och man måste hålla igen. Likadant är det i pisten. Är det nypistat/jämnt och mjukt är det inga problem att dra på. Men när isfläckarna och pucklarna börjar visa sig byter man helst skida. När skidan är nyslipad och ett par dar efter slip funkar den bra även på hårt underlag, men pucklar klarar den inte med hedern i behåll.</p><p>Det allra bästa med AK:n är dock att den "förvandlar" dåliga snöförhållanden till åkbara/roliga när man är ute och turar. Det händer ofta att man helt oförstående får stå och höra de andras klagomål över risig snö efter att ha åkt en sluttning. </p><p></p><p>Jag åker för övrigt annars mest omkring på ett par Arno Adam 188 (Dynastar) som är mer allround. De är betydligt bättre i pisten än AK, men är också bökigare i dålig snö och skog. För ren pist använder ett par Atomic Betarace 9.16. Tidigare hade jag även ett par XScream 187, men de bytte jag ut för två år sedan mot Arnon som är bättre på allt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 22712, member: 12152"] Jag åker på ett par AK Rocket 190. I mina ögon är det en perfekt offpistskida om man åker på ställen där snön inte är så uppåkt. Den är suverän i orört oavsett snöförhållanden. Speciellt glänser den i skogsåkning och på andra ställen där man behöver en skida som svänger lätt, men ändå ger bra "float". På stora öppna ytor med meterdjup snö fungerar nog 200-skidan bättre, men även här är 190:an verkligen underhållande. Skidan är mjuk. Riktigt mjuk. Är snön orörd eller lite uppåkt kan man stå på hur mkt som helst, men börjar det bli puckligt eller några dagar gammal uppåkt och sliten snö så fladdrar skidan rejält och man måste hålla igen. Likadant är det i pisten. Är det nypistat/jämnt och mjukt är det inga problem att dra på. Men när isfläckarna och pucklarna börjar visa sig byter man helst skida. När skidan är nyslipad och ett par dar efter slip funkar den bra även på hårt underlag, men pucklar klarar den inte med hedern i behåll. Det allra bästa med AK:n är dock att den "förvandlar" dåliga snöförhållanden till åkbara/roliga när man är ute och turar. Det händer ofta att man helt oförstående får stå och höra de andras klagomål över risig snö efter att ha åkt en sluttning. Jag åker för övrigt annars mest omkring på ett par Arno Adam 188 (Dynastar) som är mer allround. De är betydligt bättre i pisten än AK, men är också bökigare i dålig snö och skog. För ren pist använder ett par Atomic Betarace 9.16. Tidigare hade jag även ett par XScream 187, men de bytte jag ut för två år sedan mot Arnon som är bättre på allt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Erfarenhet av AK Rocket?
Tillbaka
Topp