Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Erfarenhet av Bootfit - blir det bra till slut? jobbiga fötter :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1316227" data-attributes="member: 163179"><p>Ju tightare desto sämre cirkulation. Sedan om du också ev gått upp i flex så kommer passformen "nypa" mer jämfört med förut då fot plus innersko kunde trycka ut skalet mer.</p><p></p><p>Som gammal tävlingsåkare brukar jag definitivt knäppa upp pjäxorna alltid. Brukar snarare kanske inte spänna dem varje åk om det är en lätt backe och man bara ska rulla kant. Detta bygger givetvis på att pjäxan har en tight passform och högt flex. Rätt skönt att ha lite friare känsla och kunna hitta bra balans över skidan.</p><p>Lämnar jag spännena öppna men på rätt hack så sitter dem fortfarande rätt bra och betydligt bättre än en turistpjäxa. Typ röda, svarta och offpist är det 100% spända.</p><p></p><p>Och som referens har jag aldrig sett en enda tävlings åkare göra på något annat sätt när det gäller att få ut prestanda. Så man får välja, komfort/bekvämlighet eller max prestanda eller något där emellan man står ut med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1316227, member: 163179"] Ju tightare desto sämre cirkulation. Sedan om du också ev gått upp i flex så kommer passformen "nypa" mer jämfört med förut då fot plus innersko kunde trycka ut skalet mer. Som gammal tävlingsåkare brukar jag definitivt knäppa upp pjäxorna alltid. Brukar snarare kanske inte spänna dem varje åk om det är en lätt backe och man bara ska rulla kant. Detta bygger givetvis på att pjäxan har en tight passform och högt flex. Rätt skönt att ha lite friare känsla och kunna hitta bra balans över skidan. Lämnar jag spännena öppna men på rätt hack så sitter dem fortfarande rätt bra och betydligt bättre än en turistpjäxa. Typ röda, svarta och offpist är det 100% spända. Och som referens har jag aldrig sett en enda tävlings åkare göra på något annat sätt när det gäller att få ut prestanda. Så man får välja, komfort/bekvämlighet eller max prestanda eller något där emellan man står ut med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Erfarenhet av Bootfit - blir det bra till slut? jobbiga fötter :)
Tillbaka
Topp