Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 591150" data-attributes="member: 36230"><p>jag kör dynafit på alla skidor nu för tiden....</p><p>Pist, dropp, hopp, rail, alpina turer, platta turer, långa turer.... the shit.</p><p>feta skidor är ju roligt så också med dynafit.</p><p></p><p>det jag tycker man bör se upp med dock. är om man kör fet skida som är styv då finns det säkert en gräns vad som fungerar bra.</p><p>ex: dynafit bindn på Line EP PRO, K2 Obseth, K2 Sidestash, Balck Diamond Sidelot är ex på skidor där det fungerar utmärkt.</p><p>skidor som jag tror är tveksamma med en dynafit bindning är Völkl kuro, Line Prophet 130, Dynastar XXL eller vad den nu heter. </p><p></p><p>En sanning om dynafit bindningar till all åkning är att:</p><p>Dynafit Vertical ST 530gram är den stabilaste och den hållbaraste. </p><p>Dynafit Vertical FT 12 500gram är mer carbon och mindre plast vilket gör den lite känsligare i vissa hållbarhetslägen. Är tekniskt sett lite mindre stabil än ST men går att skruva till din skala 12. Upplever själv ingen skillnad rent åkmässigt i styvhet. </p><p></p><p>Köp dynafit ...prata med mig eller Patrik Nordin på</p><p>www.topptursbutiken.se Patrik är också distributör av dynafit i sverige.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 591150, member: 36230"] jag kör dynafit på alla skidor nu för tiden.... Pist, dropp, hopp, rail, alpina turer, platta turer, långa turer.... the shit. feta skidor är ju roligt så också med dynafit. det jag tycker man bör se upp med dock. är om man kör fet skida som är styv då finns det säkert en gräns vad som fungerar bra. ex: dynafit bindn på Line EP PRO, K2 Obseth, K2 Sidestash, Balck Diamond Sidelot är ex på skidor där det fungerar utmärkt. skidor som jag tror är tveksamma med en dynafit bindning är Völkl kuro, Line Prophet 130, Dynastar XXL eller vad den nu heter. En sanning om dynafit bindningar till all åkning är att: Dynafit Vertical ST 530gram är den stabilaste och den hållbaraste. Dynafit Vertical FT 12 500gram är mer carbon och mindre plast vilket gör den lite känsligare i vissa hållbarhetslägen. Är tekniskt sett lite mindre stabil än ST men går att skruva till din skala 12. Upplever själv ingen skillnad rent åkmässigt i styvhet. Köp dynafit ...prata med mig eller Patrik Nordin på www.topptursbutiken.se Patrik är också distributör av dynafit i sverige. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Tillbaka
Topp