Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 591174" data-attributes="member: 51492"><p>Skantz, det låter ju som att det fungerar bra för dig. En fråga, vad väger du? Utan att veta allt om skidorna du radar upp så antar jag att det är mjuka skidor som du rekommenderar. Det som jag hade tänkt mig var en skida med bra kantgrepp då det trots allt är hårt i pisten i Åre och 50% av mina skiddagar blir där. Har åkt mycket på Watea 101 och tycker de är otroligt bra offpist, lättåkta och stabila. Tyvärr suger de i stenhårda pisten om man inte åker rakt ned och i brist på precis styrning kör rätt över turisterna.</p><p></p><p>Jag funderade därför på Dynastar som jag vet fungerar bra även i pist. Hur är kantgreppet på Line EP PRO, K2 Obseth, K2 Sidestash, Black Diamond Zealot?</p><p></p><p>Jag har ju redan ett par Manaslu med FT12 bindning (köpt från Patrik) och det är ju enkelt att skruva loss bindningen på Manaslu eftersom det sitter gängade inserts i skidorna. Det vore alltså enkelt att testa på Wateaskidorna. Tyvärr löser det inte problemet med att hitta en feting med hyggliga pistprestanda som funkar med Dynafit. </p><p></p><p></p><p>Till Mountain man, det fungerar bra med 95mm och Dynafit uppför. Tror inte det blir problem med bredare heller. Dynafit är väldigt vridstyva. Snarare blir det jobbigt för foten eftersom man står nere på skidan på en Dynafitbindning och vridningen blir då påtagligare. Dock så är det mycket skönare att åka lössnö när man har en bindning som inte bygger på höjden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 591174, member: 51492"] Skantz, det låter ju som att det fungerar bra för dig. En fråga, vad väger du? Utan att veta allt om skidorna du radar upp så antar jag att det är mjuka skidor som du rekommenderar. Det som jag hade tänkt mig var en skida med bra kantgrepp då det trots allt är hårt i pisten i Åre och 50% av mina skiddagar blir där. Har åkt mycket på Watea 101 och tycker de är otroligt bra offpist, lättåkta och stabila. Tyvärr suger de i stenhårda pisten om man inte åker rakt ned och i brist på precis styrning kör rätt över turisterna. Jag funderade därför på Dynastar som jag vet fungerar bra även i pist. Hur är kantgreppet på Line EP PRO, K2 Obseth, K2 Sidestash, Black Diamond Zealot? Jag har ju redan ett par Manaslu med FT12 bindning (köpt från Patrik) och det är ju enkelt att skruva loss bindningen på Manaslu eftersom det sitter gängade inserts i skidorna. Det vore alltså enkelt att testa på Wateaskidorna. Tyvärr löser det inte problemet med att hitta en feting med hyggliga pistprestanda som funkar med Dynafit. Till Mountain man, det fungerar bra med 95mm och Dynafit uppför. Tror inte det blir problem med bredare heller. Dynafit är väldigt vridstyva. Snarare blir det jobbigt för foten eftersom man står nere på skidan på en Dynafitbindning och vridningen blir då påtagligare. Dock så är det mycket skönare att åka lössnö när man har en bindning som inte bygger på höjden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Tillbaka
Topp