Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 591194" data-attributes="member: 36230"><p>Till Mannen som surfar:</p><p>På FT har de bytt ut hälften av plasten på bottenplatttan med ca 50%carbon och det gör den känsligare och lite mindre stabil. Då den blir teoretiskt mindre stabil än ST som har en sammanhängande rejäl bottenplatta i rent plast. Jag har dock inte upplevt någon skillnad i känslan när jag åkt. Den är tyvärr känsligare för slag om du skruvat den närmare pjäxan än rekommendationerna än vad ST bindningen är. Carbonlimningen med plasten är för att spara in lite vikt, 30gram till vilket pris. Men har förstört en då hade jag skruvat den till stoppet och lite längre så då sprack den vid ett dropp mellan platsen och carbonen. Det var rätt mycket min klantighet och inget annat.</p><p>Men väger du lite mindre köp ST annars punga ut och köp FT då tyvärr ST inte finns med din skala 12.</p><p></p><p>Till Snorkel: </p><p>Jag väger 80-82 så här års.... När jag gått mycket i vinter och i vår går jag ner på 76-78kg.... </p><p>tips på skida som funkar som du skriver 50% dagar i årespist med dynafit (min åsikt)är kanske sidestachen eller zealot som ändå är lite bredare. Coombacken fungerar nog bra med är inte väldans bred dock, om det är viktigt. Är ingen expert på det men tror dynafit funkar till det mesta så länge skidan inte blir för tung och styv sammtidigt såatt... Om du bor i åre eftersom du åker där kanske, kan duhöra med ägaren på åre skidsport han har lite koll på dynafit. Han kan ha bra tips på lämplig kombination.</p><p></p><p>Till FF: comforten har jag dålig koll på. Men både ST och FT går att plocka bort stoppereller vice versa. Jag har aldrig haft problem med stoppern. Men de är lite trögare att vrida till gå läge eller tvärtom än utan stoppern.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 591194, member: 36230"] Till Mannen som surfar: På FT har de bytt ut hälften av plasten på bottenplatttan med ca 50%carbon och det gör den känsligare och lite mindre stabil. Då den blir teoretiskt mindre stabil än ST som har en sammanhängande rejäl bottenplatta i rent plast. Jag har dock inte upplevt någon skillnad i känslan när jag åkt. Den är tyvärr känsligare för slag om du skruvat den närmare pjäxan än rekommendationerna än vad ST bindningen är. Carbonlimningen med plasten är för att spara in lite vikt, 30gram till vilket pris. Men har förstört en då hade jag skruvat den till stoppet och lite längre så då sprack den vid ett dropp mellan platsen och carbonen. Det var rätt mycket min klantighet och inget annat. Men väger du lite mindre köp ST annars punga ut och köp FT då tyvärr ST inte finns med din skala 12. Till Snorkel: Jag väger 80-82 så här års.... När jag gått mycket i vinter och i vår går jag ner på 76-78kg.... tips på skida som funkar som du skriver 50% dagar i årespist med dynafit (min åsikt)är kanske sidestachen eller zealot som ändå är lite bredare. Coombacken fungerar nog bra med är inte väldans bred dock, om det är viktigt. Är ingen expert på det men tror dynafit funkar till det mesta så länge skidan inte blir för tung och styv sammtidigt såatt... Om du bor i åre eftersom du åker där kanske, kan duhöra med ägaren på åre skidsport han har lite koll på dynafit. Han kan ha bra tips på lämplig kombination. Till FF: comforten har jag dålig koll på. Men både ST och FT går att plocka bort stoppereller vice versa. Jag har aldrig haft problem med stoppern. Men de är lite trögare att vrida till gå läge eller tvärtom än utan stoppern. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Tillbaka
Topp