Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjo_orret" data-source="post: 591272" data-attributes="member: 14453"><p>Tror inte att det är carbon i "skalet" på FT, utan glasfiber. Syftet är nog snarare en cool look än någon speciell funktion. Tror inte det har någon praktisk betydelse varken till eller från jämfört med ST modellen.</p><p></p><p>Svaga punkten på Dynafit för mig är att åka hård pist i hög hastighet. Då känner jag mig otrygg. Har haft några incidenter med det... Utöver det är det bara att åka som vanligt. </p><p></p><p>Ni som kör dyna på mkt breda skidor, typ 120+, hur gör ni med stoppers? Skippar dom eller böjer ni ut dom?</p><p>Appropå stoppers har jag läst att dom adderar ett snäpp eller två på din-skalan. Det blir rätt mkt friktion mellan gummisulan och stoppern så det vekar rimligt tycker jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjo_orret, post: 591272, member: 14453"] Tror inte att det är carbon i "skalet" på FT, utan glasfiber. Syftet är nog snarare en cool look än någon speciell funktion. Tror inte det har någon praktisk betydelse varken till eller från jämfört med ST modellen. Svaga punkten på Dynafit för mig är att åka hård pist i hög hastighet. Då känner jag mig otrygg. Har haft några incidenter med det... Utöver det är det bara att åka som vanligt. Ni som kör dyna på mkt breda skidor, typ 120+, hur gör ni med stoppers? Skippar dom eller böjer ni ut dom? Appropå stoppers har jag läst att dom adderar ett snäpp eller två på din-skalan. Det blir rätt mkt friktion mellan gummisulan och stoppern så det vekar rimligt tycker jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Tillbaka
Topp