Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 592005" data-attributes="member: 36230"><p>På tal om skidor... Jag kör på ett par manuslu och gillar dem när det är hårdare eller går längre turer. Då det enligt mig är fortfarande en rolig och föhållandevis mjuk skida. (kör som jag skrivit förut mestadels med ett par LINE EP PRO) Den är kanon bra vid hårdare snö och likn så länge det är naturlig hård snö. Alltså inge vidare i konstsnö pister eller återfrusna uppkörda offpister. Menär bra tycker jag då det är orörd snö och hårt. Å självklart i lössnö av allade slag.</p><p></p><p>Annars om man vill ha en lätt skidas är lite bättre lämpade som är lätta är årets dynafit Mustagh Ata Superlight vikt 1255 g, 1335 g, 1490 g i längderna 169 cm, 178 cm, 187 cm... En stabilare och hårdare skida för hårdare snö.</p><p></p><p>Till Snorkel: Ang dropp kör jag lika stort men mina dynafit/Line EP som om jag har mina k2 Seth med alpinbindn. Som jag nästan uteslutande använder för jibb och stadskörning... </p><p>EN skida runt 110mm med dynafit FT 12 eller ST har få begränsningar framförallt om du anpassar en pjäxa till din kombination av val av skida. </p><p></p><p>Har sagt det förut.... Bättre en mjukare pjäxa till en för hård skida.</p><p>Än en för hård skida till en för fjantig skida. Oavsett åkning.</p><p>Jag kör jätte mjuk pjäxa (Scarpa F3) till LINE EP så mjuk skida det bara går.</p><p>Jag kör mjuk pjäxa till Mina Manaslu som är förhållandevis mjuk skida.</p><p>Jag skulle inte rekommendera en sådan fjantig och mjuk pjäxa till något hårdare än Manaslu.</p><p>EN hård skida likt Dynastar skidan som vart i diskussionen måste man välja en hårdare pjäxa.</p><p>En kompis har k2 sidestash med Zzero 4 C-TF och tycker det nästan är i mjukaste laget. Hade kanske skulle haft en variant hårdare (oavsett märke)</p><p>En annan kompis kör ArmadeJJ med dynafit och black diamond Factor och är nöjd...</p><p></p><p>tack</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 592005, member: 36230"] På tal om skidor... Jag kör på ett par manuslu och gillar dem när det är hårdare eller går längre turer. Då det enligt mig är fortfarande en rolig och föhållandevis mjuk skida. (kör som jag skrivit förut mestadels med ett par LINE EP PRO) Den är kanon bra vid hårdare snö och likn så länge det är naturlig hård snö. Alltså inge vidare i konstsnö pister eller återfrusna uppkörda offpister. Menär bra tycker jag då det är orörd snö och hårt. Å självklart i lössnö av allade slag. Annars om man vill ha en lätt skidas är lite bättre lämpade som är lätta är årets dynafit Mustagh Ata Superlight vikt 1255 g, 1335 g, 1490 g i längderna 169 cm, 178 cm, 187 cm... En stabilare och hårdare skida för hårdare snö. Till Snorkel: Ang dropp kör jag lika stort men mina dynafit/Line EP som om jag har mina k2 Seth med alpinbindn. Som jag nästan uteslutande använder för jibb och stadskörning... EN skida runt 110mm med dynafit FT 12 eller ST har få begränsningar framförallt om du anpassar en pjäxa till din kombination av val av skida. Har sagt det förut.... Bättre en mjukare pjäxa till en för hård skida. Än en för hård skida till en för fjantig skida. Oavsett åkning. Jag kör jätte mjuk pjäxa (Scarpa F3) till LINE EP så mjuk skida det bara går. Jag kör mjuk pjäxa till Mina Manaslu som är förhållandevis mjuk skida. Jag skulle inte rekommendera en sådan fjantig och mjuk pjäxa till något hårdare än Manaslu. EN hård skida likt Dynastar skidan som vart i diskussionen måste man välja en hårdare pjäxa. En kompis har k2 sidestash med Zzero 4 C-TF och tycker det nästan är i mjukaste laget. Hade kanske skulle haft en variant hårdare (oavsett märke) En annan kompis kör ArmadeJJ med dynafit och black diamond Factor och är nöjd... tack [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Tillbaka
Topp