Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 601478" data-attributes="member: 13863"><p>Första åken med Hardside och Dynafit är nu avverkade. Första åket gick finfint när jag tog det lite lugnt. Andra åket tryckte jag på vilket resulterade i att jag tappade ena skidan ... och igen ... och igen ... Skruvade åt bindningarna från 8 till 10. Ingen märkbar skillnad. Provade med låst tådel, satt kvar ... mycket trevligt.</p><p></p><p>Konstaterade att bindningen lossat på grund av att jag fått is i hålen (tådelen) på pjäxan. Någon som varit med om detta och har förslag på vad man kan göra? Antar att man får ha med sig något verktyg så att man kan karva ur isen när detta händer. Omöjligt att åtgärda i backen utan verktyg!</p><p></p><p>Hursonhelst, helt klart en styv bindning som tillsammans med ett par Titan känns som en alpin kombo (så länge man sitter kvar iallafall). Underlaget i backen var uselt, hårt och ojämnt med isklumpar vilket gjorde det extra tufft!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 601478, member: 13863"] Första åken med Hardside och Dynafit är nu avverkade. Första åket gick finfint när jag tog det lite lugnt. Andra åket tryckte jag på vilket resulterade i att jag tappade ena skidan ... och igen ... och igen ... Skruvade åt bindningarna från 8 till 10. Ingen märkbar skillnad. Provade med låst tådel, satt kvar ... mycket trevligt. Konstaterade att bindningen lossat på grund av att jag fått is i hålen (tådelen) på pjäxan. Någon som varit med om detta och har förslag på vad man kan göra? Antar att man får ha med sig något verktyg så att man kan karva ur isen när detta händer. Omöjligt att åtgärda i backen utan verktyg! Hursonhelst, helt klart en styv bindning som tillsammans med ett par Titan känns som en alpin kombo (så länge man sitter kvar iallafall). Underlaget i backen var uselt, hårt och ojämnt med isklumpar vilket gjorde det extra tufft! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Tillbaka
Topp