Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 601952" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=93408]@UT[/USER]</p><p> [USER=14453]@sjo_orret[/USER]</p><p>Sorry ... missade (glömde) att det redan var skrivet. Tack i alla fall! </p><p></p><p>Nu var det inte den isiga slagiga pisten som var mitt problem utan att jag inte fick fast tådelen ordentligt. Lätt pinsamt kändes det att stå i pisten med splitter ny utrustning och totalkrascha i första svängen. Skidan bara försvann när jag belastade den. Och det måste har berott helt och hållet på att inte tådelen satt ordentligt (fast det insåg jag först efteråt). Ramlade mer under två timmars åkning än jag gjorde på hela förra säsongen ...</p><p></p><p>Poängteras bör kanske att jag inte hade något problem så länge tådelen var OK (första åket). </p><p></p><p>En fundering som dykt upp!</p><p></p><p>Jag har inga som helst problem med att kliva i bindningen på stabilt underlag (pist). Men hur funkar det om man står i djup fluffig lössnö utan stöd för att trycka i hälen? Med alpin bindning kan man ju alltid låsa häldelen med hjälp av handen, men hur 17 gör man med Dynafit?</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 601952, member: 13863"] [USER=93408]@UT[/USER] [USER=14453]@sjo_orret[/USER] Sorry ... missade (glömde) att det redan var skrivet. Tack i alla fall! Nu var det inte den isiga slagiga pisten som var mitt problem utan att jag inte fick fast tådelen ordentligt. Lätt pinsamt kändes det att stå i pisten med splitter ny utrustning och totalkrascha i första svängen. Skidan bara försvann när jag belastade den. Och det måste har berott helt och hållet på att inte tådelen satt ordentligt (fast det insåg jag först efteråt). Ramlade mer under två timmars åkning än jag gjorde på hela förra säsongen ... Poängteras bör kanske att jag inte hade något problem så länge tådelen var OK (första åket). En fundering som dykt upp! Jag har inga som helst problem med att kliva i bindningen på stabilt underlag (pist). Men hur funkar det om man står i djup fluffig lössnö utan stöd för att trycka i hälen? Med alpin bindning kan man ju alltid låsa häldelen med hjälp av handen, men hur 17 gör man med Dynafit? /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Tillbaka
Topp