Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 603367" data-attributes="member: 13863"><p>Roade mig i dag med att hyggligt kvalificerad lössnöåkning i Sälen ... riktigt bra med snö på skogssluttningarna. </p><p></p><p>Hade fortsatt problem med Dynafitbindningen vid uppstigningen, klev helt enkelt ur bindningen ... mycket frusterande. Upptäckte då att tådelen har två låslägen (?) och att jag på ena bindningen inte låst ordentligt. </p><p></p><p>I låsläge 1 kan jag vrida mig ur bindningen, i låsläge 2 sitter jag helt fast. Körde med låsläge 1 utför och fick ett mycket roligt åk i lössnön. Trots att snön bitvis var ganska tung (olös) var det inga problem med bindningen.</p><p></p><p>Det märkliga är att jag inte kan hitta något i manualen om två låslägen ... om jag bara kliver i bindningen utan att lyfta upp armen på tådelen sitter jag inte tillräckligt hårt för lite tiffare utförskörning, lyfter jag upp armen ett snäpp sitter jag fast men har fortfarande utlösningsfunktionen kvar.</p><p></p><p>Någon som kan förklara för mig ... varför står det inget om detta i manualen, har jag fått något om "bakfoten"?</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>EDIT: Efter en del googlande kan jag konstatera att bindningen har 3 "låslägen" varav det sista fullt ut hindra utlösning. Märkligt att det inte framgår av bifogad manual eller på Dynafits websajt ... Hursomhelst gör ju detta att bindningen klarar tuff körning utan att svikta! DS!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 603367, member: 13863"] Roade mig i dag med att hyggligt kvalificerad lössnöåkning i Sälen ... riktigt bra med snö på skogssluttningarna. Hade fortsatt problem med Dynafitbindningen vid uppstigningen, klev helt enkelt ur bindningen ... mycket frusterande. Upptäckte då att tådelen har två låslägen (?) och att jag på ena bindningen inte låst ordentligt. I låsläge 1 kan jag vrida mig ur bindningen, i låsläge 2 sitter jag helt fast. Körde med låsläge 1 utför och fick ett mycket roligt åk i lössnön. Trots att snön bitvis var ganska tung (olös) var det inga problem med bindningen. Det märkliga är att jag inte kan hitta något i manualen om två låslägen ... om jag bara kliver i bindningen utan att lyfta upp armen på tådelen sitter jag inte tillräckligt hårt för lite tiffare utförskörning, lyfter jag upp armen ett snäpp sitter jag fast men har fortfarande utlösningsfunktionen kvar. Någon som kan förklara för mig ... varför står det inget om detta i manualen, har jag fått något om "bakfoten"? /MM EDIT: Efter en del googlande kan jag konstatera att bindningen har 3 "låslägen" varav det sista fullt ut hindra utlösning. Märkligt att det inte framgår av bifogad manual eller på Dynafits websajt ... Hursomhelst gör ju detta att bindningen klarar tuff körning utan att svikta! DS! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenhet av feta skidor och Dynafitbindningar?
Tillbaka
Topp