Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenhet Ryanair och skidfrakt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 625353" data-attributes="member: 83225"><p>Jag flög ganska nyligen med ryan och numera tillåter de ju 20 kg skidutrustning. Det jag gjorde då var att packa så mycket tunga saker jag kunde komma på i skidbagen (det kräver ju iof en något större skidbag men inga jättepjäser behövs). Sen tog jag bara pjäxorna i vanliga incheckade bagaget eftersom det inte finns några formregler eller så för det bagaget och där fick pjäxorna plats alldeles utmärkt. Sen kan man ju på många ställen köra pjäxor som handbagage. I Grenoble har en kompis blivit tvingad att checka in sin pjäxbag men nu senast flög vi till Turin och där hade en kille på samma flyg en stor ABS-rygga med en stor hjälm hängande utanpå utan problem som handbagage. Så man får vara mycket försiktig eftersom det varierar hårt och iaf grenoble brukar ha skyltar uppastta om att pjäxor och hjälmar inte får finnas i handbagage...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 625353, member: 83225"] Jag flög ganska nyligen med ryan och numera tillåter de ju 20 kg skidutrustning. Det jag gjorde då var att packa så mycket tunga saker jag kunde komma på i skidbagen (det kräver ju iof en något större skidbag men inga jättepjäser behövs). Sen tog jag bara pjäxorna i vanliga incheckade bagaget eftersom det inte finns några formregler eller så för det bagaget och där fick pjäxorna plats alldeles utmärkt. Sen kan man ju på många ställen köra pjäxor som handbagage. I Grenoble har en kompis blivit tvingad att checka in sin pjäxbag men nu senast flög vi till Turin och där hade en kille på samma flyg en stor ABS-rygga med en stor hjälm hängande utanpå utan problem som handbagage. Så man får vara mycket försiktig eftersom det varierar hårt och iaf grenoble brukar ha skyltar uppastta om att pjäxor och hjälmar inte får finnas i handbagage... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenhet Ryanair och skidfrakt
Tillbaka
Topp