Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage Lufthansa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoHabsGo" data-source="post: 1067565" data-attributes="member: 156090"><p>Bumpar tråden lite med mina erfarenheter av LH så här långt.</p><p></p><p>Flyger från sthlm till Asahikawa på nyårsdagen och vill ha med brädan. Ringde växeln som gjorde en "request" för att se om det finns plats för den hela vägen och de bad mig sedan att ringa tillbaka dagen efter för att få det bekräftat. När jag ringde tillbaka för första gången igår så så de att det var "unconfirmed" och att de inte vet hur lång tid det tar innan det blir bekräftat. Har ringt ett par gånger sedan dess och det är fortfarande unconfirmed. Den ena supportkillen på LH sa att det är deras partner, Air Do, som än så länge inte bekräftat att de kan ta med brädan, medan en annan support säger att det inte finns plats på LH:s egna plan. Det har varit lite för rörigt tycker jag och nu ger jag upp och bara hyr en bräda på plats. </p><p></p><p>Lärdomar: </p><p>- ring/anmäl speciellt bagage så tidigt som möjligt</p><p>- om det är möjligt, köp flygbiljetter där endast LH flyger utan hjälp av deras partners</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoHabsGo, post: 1067565, member: 156090"] Bumpar tråden lite med mina erfarenheter av LH så här långt. Flyger från sthlm till Asahikawa på nyårsdagen och vill ha med brädan. Ringde växeln som gjorde en "request" för att se om det finns plats för den hela vägen och de bad mig sedan att ringa tillbaka dagen efter för att få det bekräftat. När jag ringde tillbaka för första gången igår så så de att det var "unconfirmed" och att de inte vet hur lång tid det tar innan det blir bekräftat. Har ringt ett par gånger sedan dess och det är fortfarande unconfirmed. Den ena supportkillen på LH sa att det är deras partner, Air Do, som än så länge inte bekräftat att de kan ta med brädan, medan en annan support säger att det inte finns plats på LH:s egna plan. Det har varit lite för rörigt tycker jag och nu ger jag upp och bara hyr en bräda på plats. Lärdomar: - ring/anmäl speciellt bagage så tidigt som möjligt - om det är möjligt, köp flygbiljetter där endast LH flyger utan hjälp av deras partners [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage Lufthansa
Tillbaka
Topp