Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage Lufthansa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowjunkie" data-source="post: 1067614" data-attributes="member: 38201"><p>Jag ska resa till Sapporo med Lufthansa nu i januari. Jag ringde Lufthansa och bokade skidbagaget, men då jag såg att ANA körde sista biten mellan Tokyo och Sapporo ställde jag frågan till kundservicekillen om det var grönt med bagaget och min lavinsäck hela vägen till Sapporo. </p><p></p><p>Då säger han lugnt att, nä inte sträckan Tokyo-Sapporo, för där där är det ju ANA som trafikerar. Jaha, säger jag häpet, -kan du kolla det då? Och det kunde han inte.</p><p></p><p>Då blev jag istället hänvisad till ANA. När jag sedan ringde ANA och anmälde min ryggsäck och skidbagage så tog det nästan en vecka innan jag fick besked. Sen en dag ringde en glad tjej från ANA upp och sa att det var grönt. (Dock kunde hon inte ge mig något skriftligt på att det var bekräftat vilket oroar mig en aning). Men vi får väl se hur det går i praktiken. </p><p></p><p>Lessions learned: Var ute i god tid. Dubbelkolla och kolla igen, ta inget för givet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowjunkie, post: 1067614, member: 38201"] Jag ska resa till Sapporo med Lufthansa nu i januari. Jag ringde Lufthansa och bokade skidbagaget, men då jag såg att ANA körde sista biten mellan Tokyo och Sapporo ställde jag frågan till kundservicekillen om det var grönt med bagaget och min lavinsäck hela vägen till Sapporo. Då säger han lugnt att, nä inte sträckan Tokyo-Sapporo, för där där är det ju ANA som trafikerar. Jaha, säger jag häpet, -kan du kolla det då? Och det kunde han inte. Då blev jag istället hänvisad till ANA. När jag sedan ringde ANA och anmälde min ryggsäck och skidbagage så tog det nästan en vecka innan jag fick besked. Sen en dag ringde en glad tjej från ANA upp och sa att det var grönt. (Dock kunde hon inte ge mig något skriftligt på att det var bekräftat vilket oroar mig en aning). Men vi får väl se hur det går i praktiken. Lessions learned: Var ute i god tid. Dubbelkolla och kolla igen, ta inget för givet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage Lufthansa
Tillbaka
Topp