Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Goora" data-source="post: 1023965" data-attributes="member: 80456"><p>Skulle flyga med sas samma år de införde detta förbud mot dubbelbagar. Hade så klart tryckt ner ca 20 kg med 2 par skidor och kläder i en väska för det hade funkat tidigare. Väl där (Arlanda) fick man beskedet att det var nya regler......... 12 kg och ett par skidor som du säger, men även alla kläder man hade skulle ur fodralet.. Vi löste det genom att vi hade några minuter innan checkat in mina föräldrars skidfodral.. Man får ju själv bära dom till specialbagaget så vi kilade iväg en bit och fyllde deras fodral med alla mina kläder. Gick sedan tillbaka och checkade in mina skidor men fick köpa ett extra skidpaket då jag hade 2 par skidor, 500 kr tror jag. Vet att om ni är flera personer som reser ihop kan det gå att fördela 3 par skidor på 2 fodral. Men se till att ligga under 12 kg. </p><p></p><p>Flög med sas ToR kanada i vintras. När jag skulle hem hade jag 2 par lagg. Dock hade jag en kortare resa calgary-chicago som ett annat bolag flög åt dom. Då var det inga problem att få med mina skidor hela vägen hem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Goora, post: 1023965, member: 80456"] Skulle flyga med sas samma år de införde detta förbud mot dubbelbagar. Hade så klart tryckt ner ca 20 kg med 2 par skidor och kläder i en väska för det hade funkat tidigare. Väl där (Arlanda) fick man beskedet att det var nya regler......... 12 kg och ett par skidor som du säger, men även alla kläder man hade skulle ur fodralet.. Vi löste det genom att vi hade några minuter innan checkat in mina föräldrars skidfodral.. Man får ju själv bära dom till specialbagaget så vi kilade iväg en bit och fyllde deras fodral med alla mina kläder. Gick sedan tillbaka och checkade in mina skidor men fick köpa ett extra skidpaket då jag hade 2 par skidor, 500 kr tror jag. Vet att om ni är flera personer som reser ihop kan det gå att fördela 3 par skidor på 2 fodral. Men se till att ligga under 12 kg. Flög med sas ToR kanada i vintras. När jag skulle hem hade jag 2 par lagg. Dock hade jag en kortare resa calgary-chicago som ett annat bolag flög åt dom. Då var det inga problem att få med mina skidor hela vägen hem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Tillbaka
Topp