Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-LAB" data-source="post: 1024688" data-attributes="member: 66686"><p>Jag skulle säga tvärtom, har flera goda erfarenheter med SAS, men har fått tjafsa mer med LH både vad gäller skidor och bagage. Tyskarna har en tendens till att vara mycket nitiska och vill ofta kolla vikten på t.ex handbagage.</p><p></p><p>Med SAS från Landvetter, Gardermoen, Milano och Geneve har det alltid funkat smärtfritt och dessutom varit gratis. Guldkort hjälper förstås...</p><p></p><p>Tokigaste var på Landvetter en gång med KLM (Ska ALDRIG flyga med dem igen) där jag skulle få betala 55 EUR för skidorna + 200 EUR för att de var över 1,50. En ung tjej som troligtvis var sommarvikarie (det var i juli) hävdade bestämt att det skulle bli 255 EUR för skidorna. Efter lite tjatande hamnade vi på 35 EUR.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-LAB, post: 1024688, member: 66686"] Jag skulle säga tvärtom, har flera goda erfarenheter med SAS, men har fått tjafsa mer med LH både vad gäller skidor och bagage. Tyskarna har en tendens till att vara mycket nitiska och vill ofta kolla vikten på t.ex handbagage. Med SAS från Landvetter, Gardermoen, Milano och Geneve har det alltid funkat smärtfritt och dessutom varit gratis. Guldkort hjälper förstås... Tokigaste var på Landvetter en gång med KLM (Ska ALDRIG flyga med dem igen) där jag skulle få betala 55 EUR för skidorna + 200 EUR för att de var över 1,50. En ung tjej som troligtvis var sommarvikarie (det var i juli) hävdade bestämt att det skulle bli 255 EUR för skidorna. Efter lite tjatande hamnade vi på 35 EUR. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Tillbaka
Topp