Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="somebody" data-source="post: 1024717" data-attributes="member: 47499"><p>Taktiken som funkar bäst är att inte fråga och spela dum då det inte är olagligt att vara korkad och oförståndig. En vän skulle boka på 2 par skidor med sas hem från schweiz och fick till svar att planent var fullt. Väl på plats i zürich la han bara fram skidorna och blev hänvisad till specialbagage utan att betala en krona. Jag gjorde samma sak några veckor senare men åkte på att betala typ 200 spänn. Flygplatspersonalen skiter väl allt som oftast i flygbolagens regler om dom nu inte är anställda av bolaget direkt och när det är incheckat är skidorna inte ditt problem längre. </p><p></p><p>Så här vågar jag dock bara göra på flygningar inom europa, ska man nånstans dit en biljett kostar en jäkla hög pengar så ser jag till att komma väl förberedd och eventuellt bara gnälla lite!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="somebody, post: 1024717, member: 47499"] Taktiken som funkar bäst är att inte fråga och spela dum då det inte är olagligt att vara korkad och oförståndig. En vän skulle boka på 2 par skidor med sas hem från schweiz och fick till svar att planent var fullt. Väl på plats i zürich la han bara fram skidorna och blev hänvisad till specialbagage utan att betala en krona. Jag gjorde samma sak några veckor senare men åkte på att betala typ 200 spänn. Flygplatspersonalen skiter väl allt som oftast i flygbolagens regler om dom nu inte är anställda av bolaget direkt och när det är incheckat är skidorna inte ditt problem längre. Så här vågar jag dock bara göra på flygningar inom europa, ska man nånstans dit en biljett kostar en jäkla hög pengar så ser jag till att komma väl förberedd och eventuellt bara gnälla lite! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Tillbaka
Topp