Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowdiver" data-source="post: 1035733" data-attributes="member: 66422"><p>Jag flög med swiss till Zurich för någon vecka sen. När jag sen ska flyga från Zurich tillbaka till Arlada visade sig det att min flight var "operated by SAS". Detta slutade med att vi alla fick betala 80 chf ( ca 600kr) VAR för att ta med brädor och skidor hem. Detta trots att allt var bokat via Swiss hemsida. Jag har aldrig behövt betala en krona tidigare från något resmål annat än arlanda. Jag tycker inte 600kr är rimligt för ett snowboardfodral enkel väg.... Möjligtvis 300 kr max men 600kr enkelväg det är löjligt då min biljett totalt kostade ca 2100kr ToR innan jag behövde betala frakten av brädan.</p><p></p><p></p><p>Jag var mycket irriterad på min miss och kommer nästa gång se till att min flight är operated by Swiss. </p><p>SAS känns verkligen anpassat för buisnessresenärer och ej för oss åkare.</p><p></p><p>Värt att nämna är att på Swiss flighten fick man massa leenden mat dryck och även en chokladbit. </p><p>På Sas fick jag Aftonbladet samt rätt trött medelålders personal som väckte mig genom att knacka på min axel och fråga om jag ville köpa något från deras meny! </p><p></p><p>Vet att jag låter som en 50år gammal gnällspik. Men tror att SAS måste anstränga sig lite mer än andra för att överleva. </p><p></p><p>Denna service håller inte...:/</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowdiver, post: 1035733, member: 66422"] Jag flög med swiss till Zurich för någon vecka sen. När jag sen ska flyga från Zurich tillbaka till Arlada visade sig det att min flight var "operated by SAS". Detta slutade med att vi alla fick betala 80 chf ( ca 600kr) VAR för att ta med brädor och skidor hem. Detta trots att allt var bokat via Swiss hemsida. Jag har aldrig behövt betala en krona tidigare från något resmål annat än arlanda. Jag tycker inte 600kr är rimligt för ett snowboardfodral enkel väg.... Möjligtvis 300 kr max men 600kr enkelväg det är löjligt då min biljett totalt kostade ca 2100kr ToR innan jag behövde betala frakten av brädan. Jag var mycket irriterad på min miss och kommer nästa gång se till att min flight är operated by Swiss. SAS känns verkligen anpassat för buisnessresenärer och ej för oss åkare. Värt att nämna är att på Swiss flighten fick man massa leenden mat dryck och även en chokladbit. På Sas fick jag Aftonbladet samt rätt trött medelålders personal som väckte mig genom att knacka på min axel och fråga om jag ville köpa något från deras meny! Vet att jag låter som en 50år gammal gnällspik. Men tror att SAS måste anstränga sig lite mer än andra för att överleva. Denna service håller inte...:/ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Tillbaka
Topp