Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="onda_ogat" data-source="post: 1054815" data-attributes="member: 146620"><p>*Med <strong>Swiss</strong> ingår första skidpaketet "Pair of skis, 1 pair of ski poles, 1 pair of ski boots (also in a separate bag), 1 helmet" <em>förutom med Geneva Economy Light Fare-biljett (endast handbagage)!</em> Boka direkt via deras <a href="http://www.swiss.com/no/EN/book/flight" target="_blank">hemsida</a> (söker du på t ex flygvaruhuset misstänker jag att du får upp GELF-biljetterna som inte inkluderar bagage). </p><p></p><p> *Med <strong>Lufthansa</strong> ingår första skidpaketet (enligt samma definition) inom Europa <em> om den totala vikten för ditt bagage understiger biljettens totala bagage allowance</em> -23kg för economy. (Jag har dock flugit denna sträcka flera gånger 2008-2013 utan problem. Vet inte om det är nyligen ändrade regler, eller om de bara haft en praxis att inte kolla? Desstuom står det att man skall boka plats för sin sportutrustning genom att ringa till sitt lokala servicecenter - inte helt säker på om det behövs för skidor) </p><p></p><p> *(eventuellt kan du boka billigt bolag och lägga till skidfrakt - på <strong>Norwegian</strong> görs det med en enkel rullmeny i bokningen vilket gör att jag går till dem efter Swiss - "Max 20kg. Väskor/lådor måste innehålla relevant sport utrustning." - jämför pris och avgångstider, blev ungefär lika de datum jag kollade.)</p><p></p><p>Mejla till bolagets kundservice för att få ett skriftligt förhandsbesked på ABS ("avalanche rescue backpack") - skriv ut och ta med i minst två exemplar i tillsammans med <a href="http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Documents/passenger-provisions-table-2.3.A-dgr-56-en.pdf" target="_blank">IATA-schemat</a>!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="onda_ogat, post: 1054815, member: 146620"] *Med [b]Swiss[/b] ingår första skidpaketet "Pair of skis, 1 pair of ski poles, 1 pair of ski boots (also in a separate bag), 1 helmet" [i]förutom med Geneva Economy Light Fare-biljett (endast handbagage)![/i] Boka direkt via deras [url=http://www.swiss.com/no/EN/book/flight]hemsida[/url] (söker du på t ex flygvaruhuset misstänker jag att du får upp GELF-biljetterna som inte inkluderar bagage). *Med [b]Lufthansa[/b] ingår första skidpaketet (enligt samma definition) inom Europa [i] om den totala vikten för ditt bagage understiger biljettens totala bagage allowance[/i] -23kg för economy. (Jag har dock flugit denna sträcka flera gånger 2008-2013 utan problem. Vet inte om det är nyligen ändrade regler, eller om de bara haft en praxis att inte kolla? Desstuom står det att man skall boka plats för sin sportutrustning genom att ringa till sitt lokala servicecenter - inte helt säker på om det behövs för skidor) *(eventuellt kan du boka billigt bolag och lägga till skidfrakt - på [b]Norwegian[/b] görs det med en enkel rullmeny i bokningen vilket gör att jag går till dem efter Swiss - "Max 20kg. Väskor/lådor måste innehålla relevant sport utrustning." - jämför pris och avgångstider, blev ungefär lika de datum jag kollade.) Mejla till bolagets kundservice för att få ett skriftligt förhandsbesked på ABS ("avalanche rescue backpack") - skriv ut och ta med i minst två exemplar i tillsammans med [url=http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Documents/passenger-provisions-table-2.3.A-dgr-56-en.pdf]IATA-schemat[/url]! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Tillbaka
Topp