Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1058116" data-attributes="member: 13863"><p>Det är ju fantastiskt bra av SAS att låta oss ta med skidbagage utan extra kostnad ... eller kanske inte. Om jag inte vill betala extra är nu utmaningen att få ihop alla mina prylar i 23 kg incheckat och 8 kg handbagage. Dvs totalt 31 kg.</p><p></p><p>Eftersom handbagaget i princip aldrig vägs (eller?) så är egentligen inte vikten problemet utan volymen. Jag får checka in två kolli, ett skidfodral och en pjäxbag. Hmmm... inga måttangivelser bara vikt. Jag kan alltså välja på att ha ett stort multifodral som jag fyller (inte svårt att få ihop 23 kg) eller ett vanligt skidfodral (med bara skidor) och en stor (mycket stor) pjäxbag där jag packar lite av varje ... Det sista bör innebära att jag kan ta med vilken väska som helst tillsammans med skidorna så länge jag ör under 23 kg för båda, eller?</p><p></p><p>Men ... vore det inte mycket enklare om SAS helt enkelt gjorde som Swiss och Lufthansa med flera, tillät mig att ta med mina skidor utan extra kostnad i eget fodral så jag slipper hålla på med bagageoptimering.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1058116, member: 13863"] Det är ju fantastiskt bra av SAS att låta oss ta med skidbagage utan extra kostnad ... eller kanske inte. Om jag inte vill betala extra är nu utmaningen att få ihop alla mina prylar i 23 kg incheckat och 8 kg handbagage. Dvs totalt 31 kg. Eftersom handbagaget i princip aldrig vägs (eller?) så är egentligen inte vikten problemet utan volymen. Jag får checka in två kolli, ett skidfodral och en pjäxbag. Hmmm... inga måttangivelser bara vikt. Jag kan alltså välja på att ha ett stort multifodral som jag fyller (inte svårt att få ihop 23 kg) eller ett vanligt skidfodral (med bara skidor) och en stor (mycket stor) pjäxbag där jag packar lite av varje ... Det sista bör innebära att jag kan ta med vilken väska som helst tillsammans med skidorna så länge jag ör under 23 kg för båda, eller? Men ... vore det inte mycket enklare om SAS helt enkelt gjorde som Swiss och Lufthansa med flera, tillät mig att ta med mina skidor utan extra kostnad i eget fodral så jag slipper hålla på med bagageoptimering. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Tillbaka
Topp