Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mmarcus" data-source="post: 1059242" data-attributes="member: 82708"><p>Flög Sthlm-Geneva precis fram och tillbaka, med fullt skidbagage (f.d multibagage som dem kallade det) och ABS. Efter att ha pratat med 8 olika från SAS och alla hade olika svar om vad man fick och inte fick flyga med så bestämde jag mig för att vara i god tid, ca 3,5h innan planet gick för att hinna bråka med all personal om både skidbagaget och ABS-väskan. </p><p></p><p>Efter lite kötid för att komma fram till incheckningen så var det äntligen dags. Jag hade förberett alla tal jag skulle hålla och hade alla papper i handen. Till min stora förvånad tog det ca 2 min att checka in bagaget, utan minsta problem. Så jag gick vidare och skulle få in ABSen som handbagage och samma sak där, förberedd med alla papper och försökte gå till han som såg snällast ut. Förklarade att jag skulle flyga med en lavinsäck och frågade vem jag skulle prata med, och han svarade att det inte alls var något problem. </p><p></p><p>Jaha, då hade jag alltså över 3h på mig inne på tax-freen och shoppa loss. Förvånad men ganska lättad köpte jag mina prylar och väntade in avgången. </p><p></p><p>Så för att summera ihop det hela: </p><p><strong>Kommer absolut flyga med SAS igen om jag övervinner min stackars flygrädsla! Trevligt bemötande och inga problem. Mindre bra personal i kundservicen men som sagt, man kan inte vara bäst på allt.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mmarcus, post: 1059242, member: 82708"] Flög Sthlm-Geneva precis fram och tillbaka, med fullt skidbagage (f.d multibagage som dem kallade det) och ABS. Efter att ha pratat med 8 olika från SAS och alla hade olika svar om vad man fick och inte fick flyga med så bestämde jag mig för att vara i god tid, ca 3,5h innan planet gick för att hinna bråka med all personal om både skidbagaget och ABS-väskan. Efter lite kötid för att komma fram till incheckningen så var det äntligen dags. Jag hade förberett alla tal jag skulle hålla och hade alla papper i handen. Till min stora förvånad tog det ca 2 min att checka in bagaget, utan minsta problem. Så jag gick vidare och skulle få in ABSen som handbagage och samma sak där, förberedd med alla papper och försökte gå till han som såg snällast ut. Förklarade att jag skulle flyga med en lavinsäck och frågade vem jag skulle prata med, och han svarade att det inte alls var något problem. Jaha, då hade jag alltså över 3h på mig inne på tax-freen och shoppa loss. Förvånad men ganska lättad köpte jag mina prylar och väntade in avgången. Så för att summera ihop det hela: [b]Kommer absolut flyga med SAS igen om jag övervinner min stackars flygrädsla! Trevligt bemötande och inga problem. Mindre bra personal i kundservicen men som sagt, man kan inte vara bäst på allt.[/b] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Tillbaka
Topp