Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarnebring" data-source="post: 1086427" data-attributes="member: 131147"><p>Alla flygbolag har inte samma regler. Reglerna skiljer sig dessutom inom samma bolag beroende på biljett.</p><p>Sas har ändrat sina regler denna sösongen och behandlar skidor som ett "vanligt" incheckat bagage. Maxvikt 23 kilo samt maxmått(?).</p><p>Jag får ner 2 par skidor och två par stavar i ett vanligt mjukt skidfodral, så när jag flyger med familj (4st) tar vi två skidfodral och två resväskor. Pjäxor, hjälm och goggles som handbagage. En väska skidkläder och en väska andra kläder.</p><p>Det får man med sig på fyra vanliga biljetter. Kräver viss packdiciplin, men jag har tre damer med mig och lyckas ändå, så det går men man kan inte ha olika outfits till varje kväll. En extra väska (23kg) kostar ca en 500-hundring.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarnebring, post: 1086427, member: 131147"] Alla flygbolag har inte samma regler. Reglerna skiljer sig dessutom inom samma bolag beroende på biljett. Sas har ändrat sina regler denna sösongen och behandlar skidor som ett "vanligt" incheckat bagage. Maxvikt 23 kilo samt maxmått(?). Jag får ner 2 par skidor och två par stavar i ett vanligt mjukt skidfodral, så när jag flyger med familj (4st) tar vi två skidfodral och två resväskor. Pjäxor, hjälm och goggles som handbagage. En väska skidkläder och en väska andra kläder. Det får man med sig på fyra vanliga biljetter. Kräver viss packdiciplin, men jag har tre damer med mig och lyckas ändå, så det går men man kan inte ha olika outfits till varje kväll. En extra väska (23kg) kostar ca en 500-hundring. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av att flyga med skidbagage SAS
Tillbaka
Topp