Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Erfarenheter av Head Supershape Rally?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kjus" data-source="post: 1034370" data-attributes="member: 146673"><p>Vilken årsmodell på Rally är det du kikat på? De har tydligen gjort om dem ganska mycket inför i år.</p><p>Det jag har sett i recensioner om Supershape-serien är att de kräver/lockar till hög fart. </p><p>Vissa recensioner säger också att de är väldigt styva och gör sig bäst i stora svängar medan andra recensioner tycker att de är kvicka och lättsvängda och passar för alla typer av svängar. Vem ska man tro på? </p><p></p><p>Jag slog till på ett par Supershape Magnum 13/14 i 177cm och jag fick hem dem på lunchen idag. Förhoppningsvis ska jag kunna provköra dem i morgon och se vilka av recensionerna som stämmer med min egen uppfattning. </p><p>Jag har inte heller provkört skidorna innan och blev lite förskräckt när jag såg noteringarna om stora svängar då jag hoppas på en kvick och lättsvängd skida med tanke på radien.</p><p>Även om modellerna inte har samma mått så är skidorna ur samma serie åtminstone så kanske är det intressant med en återkoppling efter provkörning?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kjus, post: 1034370, member: 146673"] Vilken årsmodell på Rally är det du kikat på? De har tydligen gjort om dem ganska mycket inför i år. Det jag har sett i recensioner om Supershape-serien är att de kräver/lockar till hög fart. Vissa recensioner säger också att de är väldigt styva och gör sig bäst i stora svängar medan andra recensioner tycker att de är kvicka och lättsvängda och passar för alla typer av svängar. Vem ska man tro på? Jag slog till på ett par Supershape Magnum 13/14 i 177cm och jag fick hem dem på lunchen idag. Förhoppningsvis ska jag kunna provköra dem i morgon och se vilka av recensionerna som stämmer med min egen uppfattning. Jag har inte heller provkört skidorna innan och blev lite förskräckt när jag såg noteringarna om stora svängar då jag hoppas på en kvick och lättsvängd skida med tanke på radien. Även om modellerna inte har samma mått så är skidorna ur samma serie åtminstone så kanske är det intressant med en återkoppling efter provkörning? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Erfarenheter av Head Supershape Rally?
Tillbaka
Topp