Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Erfarenheter av Head Supershape Rally?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kjus" data-source="post: 1034525" data-attributes="member: 146673"><p>Ja nu har jag kört Magnumen en dag i regn och plusgrader = snömodd</p><p>Jag vet inte varför men jag hade farhågor om att den skulle vara knepig att sladdåka med men det var ju precis som vilken skida som helst. Så då kan vi sätta en bock i rutan för att den klarar slöåkning galant.</p><p></p><p>Sen kan jag förstå fart-snacket. Backarna blev plötsligt mycket kortare än de varit tidigare. </p><p>Stora svängar i rätt hög fart var nog den åkningen det blev mest av. Även fast det inte var det jag var ute efter när jag skulle ha en ny skida. </p><p>Men jag kunde inte låta bli. Det kändes väldigt tryggt och säkert men mina lår kommer hata mig i morgon. </p><p></p><p>Det som förvånade mig lite var att det gick så bra att åka på kortsväng i grön backe. T o m rätt flacka partier. Där kunde jag få fram en väldigt lekfull, svängig skida. </p><p></p><p>Med bättre teknik kan man säkert få den att prestera svängigare även i högre farter men jag har ju skaffat Magnumen just för att kunna växa och utvecklas.</p><p></p><p>Tyckte i början att jag hade lite problem med kantgreppet och trodde först att det berodde på snömodden. </p><p>Fast ju mer bekväm jag blev med skidan så kantade jag mer och aggressivare och då hade jag inga som helst problem med kantgrepp ens när det blev uppkört. </p><p></p><p>Jag fick till några riktigt trevliga vändor där jag låg djupt ner mot backen i svängarna och skidorna liksom skickade iväg hela min underkropp från sida till sida. Jag funderade på om det kan ha varit en effekt av KERS eller om det blir så ändå. Jag har aldrig åkt så bra förut... kul som tusan. </p><p></p><p>Nu hoppas jag bara på minusgrader så jag får testa dem ordentligt på riktigt vintrigt underlag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kjus, post: 1034525, member: 146673"] Ja nu har jag kört Magnumen en dag i regn och plusgrader = snömodd Jag vet inte varför men jag hade farhågor om att den skulle vara knepig att sladdåka med men det var ju precis som vilken skida som helst. Så då kan vi sätta en bock i rutan för att den klarar slöåkning galant. Sen kan jag förstå fart-snacket. Backarna blev plötsligt mycket kortare än de varit tidigare. Stora svängar i rätt hög fart var nog den åkningen det blev mest av. Även fast det inte var det jag var ute efter när jag skulle ha en ny skida. Men jag kunde inte låta bli. Det kändes väldigt tryggt och säkert men mina lår kommer hata mig i morgon. Det som förvånade mig lite var att det gick så bra att åka på kortsväng i grön backe. T o m rätt flacka partier. Där kunde jag få fram en väldigt lekfull, svängig skida. Med bättre teknik kan man säkert få den att prestera svängigare även i högre farter men jag har ju skaffat Magnumen just för att kunna växa och utvecklas. Tyckte i början att jag hade lite problem med kantgreppet och trodde först att det berodde på snömodden. Fast ju mer bekväm jag blev med skidan så kantade jag mer och aggressivare och då hade jag inga som helst problem med kantgrepp ens när det blev uppkört. Jag fick till några riktigt trevliga vändor där jag låg djupt ner mot backen i svängarna och skidorna liksom skickade iväg hela min underkropp från sida till sida. Jag funderade på om det kan ha varit en effekt av KERS eller om det blir så ändå. Jag har aldrig åkt så bra förut... kul som tusan. Nu hoppas jag bara på minusgrader så jag får testa dem ordentligt på riktigt vintrigt underlag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Erfarenheter av Head Supershape Rally?
Tillbaka
Topp