Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Erfarenheter av Head Supershape Rally?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="apprentice" data-source="post: 1038709" data-attributes="member: 147048"><p>egentligen handlar tråden om Rally 2014, men det verkar finnas intresse för alla modellerna</p><p>i supershapeserien. Åkte till alpen och där var det hårt i backarna. Provade Titan modellen 3 dagar, denna gång 156 cm. Första känslan var, att hur kan en så kort skida kännas så lång ? Stabil och gick som på räls. </p><p>Den här skidan kan åkas fortare än vad jag vågar. Men den var för mej även lite för lugn/trög.</p><p>Så kom solen och det blev mjukt i backarna, rätt före för mina Zag men jag ville ändå känna hur Magnum</p><p>uppförde sej i mjuk snö. Hyrde ett par Magnum, 156 cm denna gång. Hade förväntat mej att skidan skulle skära fast, men ikke ! Kan det vara den blysamma rockern i spetsen som bidrar till detta ?</p><p>156 cm kändes förståss betydligt rappare än 163 cm som jag testade först, men lika stabil.</p><p>Efter 3 dagar på denna skida köpte jag den. En ny favorit i pisten, hård som mjuk.</p><p>Hur kul som helst att åka carvingsväng på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="apprentice, post: 1038709, member: 147048"] egentligen handlar tråden om Rally 2014, men det verkar finnas intresse för alla modellerna i supershapeserien. Åkte till alpen och där var det hårt i backarna. Provade Titan modellen 3 dagar, denna gång 156 cm. Första känslan var, att hur kan en så kort skida kännas så lång ? Stabil och gick som på räls. Den här skidan kan åkas fortare än vad jag vågar. Men den var för mej även lite för lugn/trög. Så kom solen och det blev mjukt i backarna, rätt före för mina Zag men jag ville ändå känna hur Magnum uppförde sej i mjuk snö. Hyrde ett par Magnum, 156 cm denna gång. Hade förväntat mej att skidan skulle skära fast, men ikke ! Kan det vara den blysamma rockern i spetsen som bidrar till detta ? 156 cm kändes förståss betydligt rappare än 163 cm som jag testade först, men lika stabil. Efter 3 dagar på denna skida köpte jag den. En ny favorit i pisten, hård som mjuk. Hur kul som helst att åka carvingsväng på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Erfarenheter av Head Supershape Rally?
Tillbaka
Topp