Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av Verbier/A-matt/Engelberg/Davos?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 327031" data-attributes="member: 26232"><p>Disentis tar du dig enkelt till med tåg från Andermatt och såvitt jag har förstått är det en ännu mindre by än Andermatt så det kan du stryka från listan (såvida du inte hittar nåt gratis-boende eller liknande där).</p><p></p><p>Jag har inte varit i varken Engelberg eller Davos så det får någon annan berätta om. Jag är fel person att fråga om park, det enda jag vet är att det finns en som verkar vara rätt poppis i Verbier.</p><p></p><p>Om du hittar schysst boende inkl. parkeringsplats i Verbier är det helt klart den roligaste byn att bo i. Mycket större och livligare än Andermatt och Engelberg. Du har även grymma möjligheter att nå bra åkning runt Verbier med bil när pudret tagit slut i Verbier (Villars samt Glacier 3000, Super Saint Bernard, Chamonix, Zinal, Crans Montana, Zermatt, osv). Bra åkning finns så det räcker och blir över i Verbier, särskilt om du är beredd att gå en bit för att hitta den... Enda nackdelen med Verbier är att som brädåkare kommer du att få träna rätt ordentligt på att traversera då t.ex. Baksidan innebär en lång och platt travers för att ta sig tillbaka till liftarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 327031, member: 26232"] Disentis tar du dig enkelt till med tåg från Andermatt och såvitt jag har förstått är det en ännu mindre by än Andermatt så det kan du stryka från listan (såvida du inte hittar nåt gratis-boende eller liknande där). Jag har inte varit i varken Engelberg eller Davos så det får någon annan berätta om. Jag är fel person att fråga om park, det enda jag vet är att det finns en som verkar vara rätt poppis i Verbier. Om du hittar schysst boende inkl. parkeringsplats i Verbier är det helt klart den roligaste byn att bo i. Mycket större och livligare än Andermatt och Engelberg. Du har även grymma möjligheter att nå bra åkning runt Verbier med bil när pudret tagit slut i Verbier (Villars samt Glacier 3000, Super Saint Bernard, Chamonix, Zinal, Crans Montana, Zermatt, osv). Bra åkning finns så det räcker och blir över i Verbier, särskilt om du är beredd att gå en bit för att hitta den... Enda nackdelen med Verbier är att som brädåkare kommer du att få träna rätt ordentligt på att traversera då t.ex. Baksidan innebär en lång och platt travers för att ta sig tillbaka till liftarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av Verbier/A-matt/Engelberg/Davos?
Tillbaka
Topp