Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av Verbier/A-matt/Engelberg/Davos?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 327509" data-attributes="member: 29149"><p>Jag har förstått att du har lite tråkiga erfarenheter från WB vilket jag beklagar.</p><p>Vi tillbringade en månad i Verbier i vintras (även jag har varit, och är, i din situation och letar nya ställen att kasta bort tid och pengar).</p><p></p><p>I jämförelse så skulle jag nog ffa säga att det är mycket folk och myyycket puderhets i Verbier. Enligt mig avsevärt mycket mer än WB i a f säsongen 06. Parken är ok men inte jättekul. Offpisten är stor men lite för lättillgänglig i a f i huvudsystemet och därför blir allt bra uppåkt fort men klart plus för långa åk. Pisterna tycker jag inte att de sköter om så värst bra. Om man är stark och orkar hika långt så är möjligheterna stora men det gäller ju nästan överallt i alperna. Vi planerar att åka igen i vinter och jag kommer nog inte att återvända till Verbier utan letar hellre efter något ställe med mindre folk. Verbier är dock myckelt enkelt att hitta bra boende i så det är nog inte omöjligt att man återvänder någon gång.</p><p></p><p>Tillägg: baksidan kräver nästan ingen traversering som inte går att klara på bräda men blir snabbt uppåkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 327509, member: 29149"] Jag har förstått att du har lite tråkiga erfarenheter från WB vilket jag beklagar. Vi tillbringade en månad i Verbier i vintras (även jag har varit, och är, i din situation och letar nya ställen att kasta bort tid och pengar). I jämförelse så skulle jag nog ffa säga att det är mycket folk och myyycket puderhets i Verbier. Enligt mig avsevärt mycket mer än WB i a f säsongen 06. Parken är ok men inte jättekul. Offpisten är stor men lite för lättillgänglig i a f i huvudsystemet och därför blir allt bra uppåkt fort men klart plus för långa åk. Pisterna tycker jag inte att de sköter om så värst bra. Om man är stark och orkar hika långt så är möjligheterna stora men det gäller ju nästan överallt i alperna. Vi planerar att åka igen i vinter och jag kommer nog inte att återvända till Verbier utan letar hellre efter något ställe med mindre folk. Verbier är dock myckelt enkelt att hitta bra boende i så det är nog inte omöjligt att man återvänder någon gång. Tillägg: baksidan kräver nästan ingen traversering som inte går att klara på bräda men blir snabbt uppåkt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av Verbier/A-matt/Engelberg/Davos?
Tillbaka
Topp