Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av Verbier/A-matt/Engelberg/Davos?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blackriverpaint" data-source="post: 328117" data-attributes="member: 16052"><p>Zermatt är riktigt bra när snön finns. När det finns massvis med snö så kan nog Gant o Triftji vara som sjunde himlen. Då vill man ju ha alla fallhöjdsmetrarna men det är inget smidigt system att förflytta sig i. Cervinia har ju mest lindvallenbackar med svängar och längd, rätt skittråkigt i min mening. Zermatt kräver ju rätt mycket kunskap om berget, laviner och glaciärer då det är riktigt högalpint och brant på sina ställen. Själv tycker jag Klein Matterhorn är riktigt uselt då det är så mycket transportsträckor (som snowboardåkare sulle jag skjutit mig själv) samt att det ofta tar 2 timmar upp från byn. Har för mig att nån rankade zermatt som tredje bästa orten i världen. Det kan det säkert vara med 2 meter puder o Gantliften för sig själv men annars vet jag inte vad det grundade sig på. Det finns mycket potential om man e beredd o knata men har du kunskapen till det?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blackriverpaint, post: 328117, member: 16052"] Zermatt är riktigt bra när snön finns. När det finns massvis med snö så kan nog Gant o Triftji vara som sjunde himlen. Då vill man ju ha alla fallhöjdsmetrarna men det är inget smidigt system att förflytta sig i. Cervinia har ju mest lindvallenbackar med svängar och längd, rätt skittråkigt i min mening. Zermatt kräver ju rätt mycket kunskap om berget, laviner och glaciärer då det är riktigt högalpint och brant på sina ställen. Själv tycker jag Klein Matterhorn är riktigt uselt då det är så mycket transportsträckor (som snowboardåkare sulle jag skjutit mig själv) samt att det ofta tar 2 timmar upp från byn. Har för mig att nån rankade zermatt som tredje bästa orten i världen. Det kan det säkert vara med 2 meter puder o Gantliften för sig själv men annars vet jag inte vad det grundade sig på. Det finns mycket potential om man e beredd o knata men har du kunskapen till det? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Erfarenheter av Verbier/A-matt/Engelberg/Davos?
Tillbaka
Topp