Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenheter Line Sir Francis Bacon 2012?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 905638" data-attributes="member: 15091"><p>Nya Bacon ser helt klart ut som en mycket kompetent skida och Mr. Pollard vet vad han håller på med. Kollar man Hendryx profil här på FR står det följande: "Gillar skidåkning som på bilden! Fast det är en snowboardare! Gör skidor för skidåkare som vill åka som snowboardare!" Han syftar då på Johan Olofsson sjuka åk i Alaska [MEDIA=youtube]OGKBEOqdmTg,[/MEDIA] typ 1996 eller liknande.</p><p>Pollard har mer eller mindre exakt samma tankar om skidåkning och det syns tydligt i hans åkning [MEDIA=youtube]xWeNsU-OyKE[/MEDIA] Han har ju en helt egen stil och utnyttjar terrängen på ett helt annat sätt än många andra. Tror helt klart att hans lagg skulle kunna passa dig som kommer från brädåkning.</p><p></p><p>Jag åker själv mycket bräda och vad det gäller att leka ute i det mjuka och utnyttja terrängen var, och kanske fortfarande är, snowboard bra mycket mer utvecklat än skidåkning. Jag har kört en hel del Line och även Hendryx innan, plus även en massa andra lagg, både bra och mindre bra, och går i samma banor som dig, blir nog ett par Bacon som vardagsskida då det är relativt gott om snö i Norden och någon/några veckor till Alperna. </p><p></p><p>Line är representerade på skidtestarhelgerna ja, i samma tält som K2, Bacon var dock inte med ifjol och jag vågar inte svara på om de kommer vara de i år heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 905638, member: 15091"] Nya Bacon ser helt klart ut som en mycket kompetent skida och Mr. Pollard vet vad han håller på med. Kollar man Hendryx profil här på FR står det följande: "Gillar skidåkning som på bilden! Fast det är en snowboardare! Gör skidor för skidåkare som vill åka som snowboardare!" Han syftar då på Johan Olofsson sjuka åk i Alaska [MEDIA=youtube]OGKBEOqdmTg,[/MEDIA] typ 1996 eller liknande. Pollard har mer eller mindre exakt samma tankar om skidåkning och det syns tydligt i hans åkning [MEDIA=youtube]xWeNsU-OyKE[/MEDIA] Han har ju en helt egen stil och utnyttjar terrängen på ett helt annat sätt än många andra. Tror helt klart att hans lagg skulle kunna passa dig som kommer från brädåkning. Jag åker själv mycket bräda och vad det gäller att leka ute i det mjuka och utnyttja terrängen var, och kanske fortfarande är, snowboard bra mycket mer utvecklat än skidåkning. Jag har kört en hel del Line och även Hendryx innan, plus även en massa andra lagg, både bra och mindre bra, och går i samma banor som dig, blir nog ett par Bacon som vardagsskida då det är relativt gott om snö i Norden och någon/några veckor till Alperna. Line är representerade på skidtestarhelgerna ja, i samma tält som K2, Bacon var dock inte med ifjol och jag vågar inte svara på om de kommer vara de i år heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenheter Line Sir Francis Bacon 2012?
Tillbaka
Topp