Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Erik Håkman - Freestyle windsurfing from Bonaire
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 548982" data-attributes="member: 12152"><p>Kite är definitivt lättare att lära sig än vindsurfing. Problemet med kite är just att det är för lätt. Det är lätt att lära sig, det är lätt att hoppa högt och det är lätt att testa tricks som rotationer och liknande utan att riskera att slå ihjäl sig. Det är därför det aldrig kan bli lika coolt som vindsurfing. Jag håller på med båda sporter och kite är fantastiskt roligt, och faktiskt i de flesta fall roligare än vindsurfing. Vindsurfing är brutalt, snabbt och hårt och man slår sig halvt fördärvad när det går fel om man laddar på rejält. Kitesurfing är överdjävla kul att köra själv och folk som inte förstår vad det handlar om tycker det är superhäftigt med höga hopp. Men coolt att titta på för en initierad? Nja. Det är inte därför jag håller på. Inte ens jag tycker att en världscuptävling i kite är kul att se.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 548982, member: 12152"] Kite är definitivt lättare att lära sig än vindsurfing. Problemet med kite är just att det är för lätt. Det är lätt att lära sig, det är lätt att hoppa högt och det är lätt att testa tricks som rotationer och liknande utan att riskera att slå ihjäl sig. Det är därför det aldrig kan bli lika coolt som vindsurfing. Jag håller på med båda sporter och kite är fantastiskt roligt, och faktiskt i de flesta fall roligare än vindsurfing. Vindsurfing är brutalt, snabbt och hårt och man slår sig halvt fördärvad när det går fel om man laddar på rejält. Kitesurfing är överdjävla kul att köra själv och folk som inte förstår vad det handlar om tycker det är superhäftigt med höga hopp. Men coolt att titta på för en initierad? Nja. Det är inte därför jag håller på. Inte ens jag tycker att en världscuptävling i kite är kul att se. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Erik Håkman - Freestyle windsurfing from Bonaire
Tillbaka
Topp