Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ersätta mina Head Monster 103 med något liknande
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 945802" data-attributes="member: 29415"><p>Till slut har mina favoritskidor, Head Monster 103, kastat in handduken. Delaminerade på tre sidor, knäckt stålkant efter klippkänning osv men efter förmodligen mer än 200 skiddagar känns det som att de levererat. Nu söker jag en snarlik ersättningsskida och tar gärna emot förslag.</p><p></p><p>Karakteristik på Head:en:</p><p></p><p>Längd 193 cm </p><p>Midja 103 mm</p><p>Radie 41,5 m</p><p>Väldigt styva</p><p>Inte rocker</p><p>Inte twintip</p><p></p><p>Sandwichlaminat (absolut inte cap-konstruktion. Det är det enda som är ett krav, allt annat ovan är önskemål).</p><p></p><p>Helst inte kolfiber (går ju sönder hela tiden). Däremot är vikten oväsentlig. Hellre än tung skida som håller än något lättare.</p><p></p><p>Gärna en tillverkare med gott kvalitetsrykte (Head har ju uppenbarligen varit bra, Stöckli, Völkl?). Kan även tänka mig någon tillverkare som låter mig skräddarsy (customize för ni som inte är så bra på svenska) ett par skidor. Men som sagt, viktigt med kvalitetsrykte. På en säsong kör jag ofta sönder, katastrofalt, 2-3 par skidor (drar ut stålkanter, böjer, delaminerar mm): jag är 195/ca 90 kg och gillar inte att svänga. Det blir helt enkelt stora krafter och min storlek på skidor verkar helt inte vara dimensionerade för detta (vänner som är kanske 180 cm/75 kg och kör på samma ställe som jag, lika fort och med samma skidmodell men 1-2 storlekar mindre, drabbas av mycket färre skador än jag).</p><p></p><p>Slutligen, jag behöver inte provåka!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 945802, member: 29415"] Till slut har mina favoritskidor, Head Monster 103, kastat in handduken. Delaminerade på tre sidor, knäckt stålkant efter klippkänning osv men efter förmodligen mer än 200 skiddagar känns det som att de levererat. Nu söker jag en snarlik ersättningsskida och tar gärna emot förslag. Karakteristik på Head:en: Längd 193 cm Midja 103 mm Radie 41,5 m Väldigt styva Inte rocker Inte twintip Sandwichlaminat (absolut inte cap-konstruktion. Det är det enda som är ett krav, allt annat ovan är önskemål). Helst inte kolfiber (går ju sönder hela tiden). Däremot är vikten oväsentlig. Hellre än tung skida som håller än något lättare. Gärna en tillverkare med gott kvalitetsrykte (Head har ju uppenbarligen varit bra, Stöckli, Völkl?). Kan även tänka mig någon tillverkare som låter mig skräddarsy (customize för ni som inte är så bra på svenska) ett par skidor. Men som sagt, viktigt med kvalitetsrykte. På en säsong kör jag ofta sönder, katastrofalt, 2-3 par skidor (drar ut stålkanter, böjer, delaminerar mm): jag är 195/ca 90 kg och gillar inte att svänga. Det blir helt enkelt stora krafter och min storlek på skidor verkar helt inte vara dimensionerade för detta (vänner som är kanske 180 cm/75 kg och kör på samma ställe som jag, lika fort och med samma skidmodell men 1-2 storlekar mindre, drabbas av mycket färre skador än jag). Slutligen, jag behöver inte provåka! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ersätta mina Head Monster 103 med något liknande
Tillbaka
Topp