Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Ersättare för BD 01 binding
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jwunsche" data-source="post: 1096323" data-attributes="member: 139084"><p>Jag kör på Meidjo nu (tidigare Cobra, 7tm, och Voilé CRB) och trivs bra med åkkänslan. Jag har den relativt mjukt ställd. Håller absolut med om att den är lite fipplig och plastig och att det är ett löjligt antal skruvar. Testade Rotefella Freeride i veckan men trivdes inte helt med känslan. Tung att börja lyfta hälen och tog mer eller mindre stopp för tidigt, och då tycker jag ändå inte att jag har en särskilt låg ställning. Kan vara att den var för hårt ställd, och redan på de åk jag gjorde började jag vänja mig. Meidjo känns ändå mer lik mina gamla 75mm-bindningar, vilket jag gillar. Men, your milage may vary, som sagt var.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jwunsche, post: 1096323, member: 139084"] Jag kör på Meidjo nu (tidigare Cobra, 7tm, och Voilé CRB) och trivs bra med åkkänslan. Jag har den relativt mjukt ställd. Håller absolut med om att den är lite fipplig och plastig och att det är ett löjligt antal skruvar. Testade Rotefella Freeride i veckan men trivdes inte helt med känslan. Tung att börja lyfta hälen och tog mer eller mindre stopp för tidigt, och då tycker jag ändå inte att jag har en särskilt låg ställning. Kan vara att den var för hårt ställd, och redan på de åk jag gjorde började jag vänja mig. Meidjo känns ändå mer lik mina gamla 75mm-bindningar, vilket jag gillar. Men, your milage may vary, som sagt var. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Ersättare för BD 01 binding
Tillbaka
Topp