Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ersättare till Black Crows Nocta - turbar och bättre balanserad i fluffet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arraksboll" data-source="post: 1086095" data-attributes="member: 35546"><p>Anima freebird verkar vara i mjukaste laget, både utifrån Carls kommentar och de något kortfattade tester jag hittat. Klämde på ett par och noterade att tallen var väldigt hög. Såg ut att vara högre än på vanliga anima. Udda för en sådan skida, då hög tail ofta är i vägen när man knatar. Samtidigt vill jag helst ha lite twin. Inte så jag lägger stora svängar switch i lössnö, men det är kul att kunna lattja lite och landa switch. Ur denna aspekt går egentligen bd helio bort. Likaså Factions nya prime, som har en lång men enligt vad jag kan bedöma från de bilder jag sett väldigt låg tail rocker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arraksboll, post: 1086095, member: 35546"] Anima freebird verkar vara i mjukaste laget, både utifrån Carls kommentar och de något kortfattade tester jag hittat. Klämde på ett par och noterade att tallen var väldigt hög. Såg ut att vara högre än på vanliga anima. Udda för en sådan skida, då hög tail ofta är i vägen när man knatar. Samtidigt vill jag helst ha lite twin. Inte så jag lägger stora svängar switch i lössnö, men det är kul att kunna lattja lite och landa switch. Ur denna aspekt går egentligen bd helio bort. Likaså Factions nya prime, som har en lång men enligt vad jag kan bedöma från de bilder jag sett väldigt låg tail rocker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ersättare till Black Crows Nocta - turbar och bättre balanserad i fluffet
Tillbaka
Topp