Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ersättningsskyldig för hyrd utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="belsam" data-source="post: 1261003" data-attributes="member: 170124"><p>Håller med de övriga grabbarna, vad du gör med utrustningen när du lämnat shopen får du stå för. Med det sagt så tänker jag så här; om det är tidigare på säsongen och det är en sån här rövsäsong vi har haft i år så skulle jag ha mer överseende med skicket som skidorna kommer tillbaka i. Men det är inte lätt för shopën heller då ingen någonsin har åkt utanför pisterna ;o)</p><p></p><p>Sent på säsongen så får man helt enkelt räkna med att det är mindre snö och att risken för sten i pisten är större. Däremot bör det vara utmarkerat att det är snöbrist om det är riktigt illa i en pist, alternativ vara väl synligt ifrån liften. Det här är ju också såklart beroende på vilken sorts ort du åker på. Förstår det som att shopen du hyrt av ägs av berget? Det är inte ovanligt att shopen lagar gästers skidor gratis då de kört på sten under vårskidåkningen. Men som Mallani sa, det är egentligen omöjligt att säga något om man inte vet omfattning av skadorna och hur mycket de kräver dig på? Du kan ju räkna med att en timmes service i Sverige går på 500 o uppåt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="belsam, post: 1261003, member: 170124"] Håller med de övriga grabbarna, vad du gör med utrustningen när du lämnat shopen får du stå för. Med det sagt så tänker jag så här; om det är tidigare på säsongen och det är en sån här rövsäsong vi har haft i år så skulle jag ha mer överseende med skicket som skidorna kommer tillbaka i. Men det är inte lätt för shopën heller då ingen någonsin har åkt utanför pisterna ;o) Sent på säsongen så får man helt enkelt räkna med att det är mindre snö och att risken för sten i pisten är större. Däremot bör det vara utmarkerat att det är snöbrist om det är riktigt illa i en pist, alternativ vara väl synligt ifrån liften. Det här är ju också såklart beroende på vilken sorts ort du åker på. Förstår det som att shopen du hyrt av ägs av berget? Det är inte ovanligt att shopen lagar gästers skidor gratis då de kört på sten under vårskidåkningen. Men som Mallani sa, det är egentligen omöjligt att säga något om man inte vet omfattning av skadorna och hur mycket de kräver dig på? Du kan ju räkna med att en timmes service i Sverige går på 500 o uppåt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ersättningsskyldig för hyrd utrustning
Tillbaka
Topp