Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ersättningsskyldig för hyrd utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1261006" data-attributes="member: 145112"><p>Det är en fråga man inte kan svara ja eller nej på eller om det är rätt eller fel</p><p></p><p>Har ju inte sett utrustningen, om den var oaktsamt behandlad eller om det var en endaste repa i belaget. Så kan inte ta någon i försvar eller döma </p><p></p><p>Men har jobbat på två olika sportaffärer här i Åre där man har uthyrning. </p><p>När man jobbar i en hyra så lär man sig fort vilket som är Oj, jag råkade köra på en sten i backen, måste ta det försiktigt så det inte händer igen repa, till ops en sten, skitsamma, det är hyrskidor repa. </p><p>Alla som jobbade i shoparna åkte mycket med, så man hade koll på hur backarna såg ut med beroende på var i säsongen man var.</p><p></p><p>När det kom tillbaka ett par skidor med Oj, råkade köra på en sten skada, så tog man alltid hand om det och löste det åt kund, det var aldrig några problem att ordna det. </p><p>Men när det kom ops skitsamma skidor tillbaka, så fick kunden betala åtminstone en skidslip. Man hyr saker, och har därmed ett litet ansvar för hur man behandlar utrustningen, vill man inte bry sig om det, så får man snällt köpa egna saker. </p><p></p><p>Så, som sagt, har ingen aning om hur era skador såg ut, så kan inte svara på hur ni skall göra</p><p></p><p>Men hade jag själv råkat köra på en Oj sten med en repa i belaget och förklarat det när jag lämnade tillbaka, och fått betala, så hade jag nog blivit sur, men hade jag behandlat utrustningen med ops, skitsamma, så hade jag fått ta och betalat för mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1261006, member: 145112"] Det är en fråga man inte kan svara ja eller nej på eller om det är rätt eller fel Har ju inte sett utrustningen, om den var oaktsamt behandlad eller om det var en endaste repa i belaget. Så kan inte ta någon i försvar eller döma Men har jobbat på två olika sportaffärer här i Åre där man har uthyrning. När man jobbar i en hyra så lär man sig fort vilket som är Oj, jag råkade köra på en sten i backen, måste ta det försiktigt så det inte händer igen repa, till ops en sten, skitsamma, det är hyrskidor repa. Alla som jobbade i shoparna åkte mycket med, så man hade koll på hur backarna såg ut med beroende på var i säsongen man var. När det kom tillbaka ett par skidor med Oj, råkade köra på en sten skada, så tog man alltid hand om det och löste det åt kund, det var aldrig några problem att ordna det. Men när det kom ops skitsamma skidor tillbaka, så fick kunden betala åtminstone en skidslip. Man hyr saker, och har därmed ett litet ansvar för hur man behandlar utrustningen, vill man inte bry sig om det, så får man snällt köpa egna saker. Så, som sagt, har ingen aning om hur era skador såg ut, så kan inte svara på hur ni skall göra Men hade jag själv råkat köra på en Oj sten med en repa i belaget och förklarat det när jag lämnade tillbaka, och fått betala, så hade jag nog blivit sur, men hade jag behandlat utrustningen med ops, skitsamma, så hade jag fått ta och betalat för mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ersättningsskyldig för hyrd utrustning
Tillbaka
Topp