Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ersättningsskyldig för hyrd utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1268045" data-attributes="member: 163608"><p>Vi var i Norge (Trysil) och cyklade i somras. Vi tog med våra egna hojar. Sonen började med att få punka på sitt tubelessdäck. Han fick låna mitt bakhjul under tiden som vi petade i en slang i hans hjul. Ta det lugnt och whippa inte sa jag. Nej då säger han. Sen ser vi inte röken av pojken på hela dagen varpå jag sätter på hans nypumpade slangförsedda tubelesshjul på min hoj. Jag märker inte att hjulet av någon anledning dräller av gammal tubelessvätska. Efter att liften stängt så kommer grabbarna ner till bilen som ska ta oss tillbaks till Sverige. Hela sonens hoj wobblar. Vad faan har du gjort med mitt hjul säger jag. Ingenting säger han. Men det är ju krokigt säger jag. Hmm konstigt säger han. Du skulle ju ta det lugnt och inte köra sönder grejerna. o s v.... ni vet fem minuter ordväxling som bara en pappa som konstant blir skinnad av sin hjärndöda tonårsson kan ha med sin hjärndöda tonårsson. Du får betala för att rikta upp det där hjulet säger jag. Men det var ju inte jag och jag har ju inga pengar säger han. Ja men då får ju dina föräldrar pröjsa...ajfaan!</p><p>Klockan börjar bli lite mer än planerat, magarna kurrar och maten smakar godare på rätt sida gränsen. Vi bestämmer oss för att skölja av hojarna när vi kommit hem. När vi kommer hem bestämmer vi oss för att tvätta hoj imorgon. Allt är lerigt som fasen men dagen efter är det bra cykelväder och vi skiftar tillbaks grabbens hjul och sticker till den lokala bikeparken. Vi bestämmer oss för att vi lika gärna kan skölja av skiten på eftermiddagen innan vi åker hem. När vi väl står där och sköljer så går inte skiten bort på min cykel och grabbens. Tubelessvätskan har liksom bildat någon form av betong tillsammans med leran på både min och sonens cykel. Sitter så satans bra så att vilken superlimsförsäljare som helst skulle betala multum för receptet. Till sist börjar vi skrapa (hade faktiskt en såndär gammal freerideskrapa i bilen). Det tar ett bra tag men sen är det mesta av skiten borta. Då torkar hojarna och det är repigt som faan i lacken där vi har skrapat. Det ser helt slaktat ut. Plus att det fortfarande sitter kvar massa kladd. Jag blir lite tjurig kan jag erkänna. Mest på mig själv, det där med freerideskrapan var ju min idé. När vi kommer hem så är det dags för kläderna att åka i tvättmaskin. Och nu undrar väl ni som har läst så här långt. Går tubelessvätska bort i 40 grader? NEJ! det kan jag berätta att det inte gör. Shorts och jersey har alltså långa vitlila sprutränder upp från rövklykan till mittemellan skulderbladen någonstans. T o m nu efter 10 tvättar till. Anledningen att sonen inte hade pengar kvar var att han just köpt nya kläder fast det inte var något större fel på de gamla. Och pappsen hade bara veckan innan fyllt år och fått en ny fin tröja av återvunnen polyester som man hellre åker runt i än någon gammal av oåtervunnen polyester. Ja ja det börjar bli dags att summera. Jag vill inte prata summor men ni kan räkna själva. 2 hyfsat nya medelpris endurohojar av bra kvalitet. En plussize slang, några liter tubelessvätska, riktning av hjul (hmm men det blir ju aldrig hundra, nej ett nytt vill jag ha), 2 par shorts, 2 tröjor, handskar och dojor, 1 freerideskrapa. 4-5 terapitimmar, 2 lukta gott ljus, 15 öl, 3 flaskor med sånt där dyrt tvättmedel de har på stadium. Hmm glömmer jag något??? Jag fyller på senare i såna fall. Och allt det här är skistars fel. </p><p></p><p>PS</p><p>Det går bra med swish</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1268045, member: 163608"] Vi var i Norge (Trysil) och cyklade i somras. Vi tog med våra egna hojar. Sonen började med att få punka på sitt tubelessdäck. Han fick låna mitt bakhjul under tiden som vi petade i en slang i hans hjul. Ta det lugnt och whippa inte sa jag. Nej då säger han. Sen ser vi inte röken av pojken på hela dagen varpå jag sätter på hans nypumpade slangförsedda tubelesshjul på min hoj. Jag märker inte att hjulet av någon anledning dräller av gammal tubelessvätska. Efter att liften stängt så kommer grabbarna ner till bilen som ska ta oss tillbaks till Sverige. Hela sonens hoj wobblar. Vad faan har du gjort med mitt hjul säger jag. Ingenting säger han. Men det är ju krokigt säger jag. Hmm konstigt säger han. Du skulle ju ta det lugnt och inte köra sönder grejerna. o s v.... ni vet fem minuter ordväxling som bara en pappa som konstant blir skinnad av sin hjärndöda tonårsson kan ha med sin hjärndöda tonårsson. Du får betala för att rikta upp det där hjulet säger jag. Men det var ju inte jag och jag har ju inga pengar säger han. Ja men då får ju dina föräldrar pröjsa...ajfaan! Klockan börjar bli lite mer än planerat, magarna kurrar och maten smakar godare på rätt sida gränsen. Vi bestämmer oss för att skölja av hojarna när vi kommit hem. När vi kommer hem bestämmer vi oss för att tvätta hoj imorgon. Allt är lerigt som fasen men dagen efter är det bra cykelväder och vi skiftar tillbaks grabbens hjul och sticker till den lokala bikeparken. Vi bestämmer oss för att vi lika gärna kan skölja av skiten på eftermiddagen innan vi åker hem. När vi väl står där och sköljer så går inte skiten bort på min cykel och grabbens. Tubelessvätskan har liksom bildat någon form av betong tillsammans med leran på både min och sonens cykel. Sitter så satans bra så att vilken superlimsförsäljare som helst skulle betala multum för receptet. Till sist börjar vi skrapa (hade faktiskt en såndär gammal freerideskrapa i bilen). Det tar ett bra tag men sen är det mesta av skiten borta. Då torkar hojarna och det är repigt som faan i lacken där vi har skrapat. Det ser helt slaktat ut. Plus att det fortfarande sitter kvar massa kladd. Jag blir lite tjurig kan jag erkänna. Mest på mig själv, det där med freerideskrapan var ju min idé. När vi kommer hem så är det dags för kläderna att åka i tvättmaskin. Och nu undrar väl ni som har läst så här långt. Går tubelessvätska bort i 40 grader? NEJ! det kan jag berätta att det inte gör. Shorts och jersey har alltså långa vitlila sprutränder upp från rövklykan till mittemellan skulderbladen någonstans. T o m nu efter 10 tvättar till. Anledningen att sonen inte hade pengar kvar var att han just köpt nya kläder fast det inte var något större fel på de gamla. Och pappsen hade bara veckan innan fyllt år och fått en ny fin tröja av återvunnen polyester som man hellre åker runt i än någon gammal av oåtervunnen polyester. Ja ja det börjar bli dags att summera. Jag vill inte prata summor men ni kan räkna själva. 2 hyfsat nya medelpris endurohojar av bra kvalitet. En plussize slang, några liter tubelessvätska, riktning av hjul (hmm men det blir ju aldrig hundra, nej ett nytt vill jag ha), 2 par shorts, 2 tröjor, handskar och dojor, 1 freerideskrapa. 4-5 terapitimmar, 2 lukta gott ljus, 15 öl, 3 flaskor med sånt där dyrt tvättmedel de har på stadium. Hmm glömmer jag något??? Jag fyller på senare i såna fall. Och allt det här är skistars fel. PS Det går bra med swish [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ersättningsskyldig för hyrd utrustning
Tillbaka
Topp