Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett år senare behövde jag nya skidor igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Charlz" data-source="post: 1022127" data-attributes="member: 133614"><p>Skulle behöva lite tips och input från er som kan.</p><p></p><p>Åkte förra året på K2 Kung Fujas. </p><p>Åkt sen barnben men har nu börjat avancera. förra året tillbringade jag 3 veckor i Alperna och en vecka i riksgränsen.</p><p>Fujas gjorde bättre ifrån sig i Riksgränsen än i Engelberg enligt mitt tycke. </p><p>Tenderar ju att i pisten bli högre fart och utanför mera puder när man hänger i Alperna.</p><p></p><p>Fujas fladdrar i farter och tycker inte dom bär mig i pudret riktigt. 192 lång och 95 tung.</p><p></p><p>Så nu är jag ute efter ett par styvare lagg mer riktade åt puderhållet men som ändå fungerar någorlunda i pisten. </p><p></p><p>Har kollat på:</p><p></p><p>Rossignol super7/s7 (super7 är styvare om jag förstått det hela)</p><p>Völkl Katana</p><p>Line Opus</p><p></p><p>mm mm.</p><p></p><p>Bör ju vara ca 115 i midja då jag har kvar och tar med Fujas om behovet inte riktigt finns för större.</p><p></p><p>Planerade även att montera dom nya med turbindning, så tips mottages gärna där med. Pjäxorna jag åker på är ett par Lange RX130. </p><p></p><p>Som sagt: Vill ha ett par skidor som jag kan ha kvar ett tag och utvecklas på. </p><p></p><p>Som referens till min åkning kan jag säga att Laub i Engelberg inte var några större problem i ca halvmeter nysnö. Både uppkörd och orörd. Där var det skidorna som satte gränsen.</p><p></p><p>Tacksam för hjälp!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Charlz, post: 1022127, member: 133614"] Skulle behöva lite tips och input från er som kan. Åkte förra året på K2 Kung Fujas. Åkt sen barnben men har nu börjat avancera. förra året tillbringade jag 3 veckor i Alperna och en vecka i riksgränsen. Fujas gjorde bättre ifrån sig i Riksgränsen än i Engelberg enligt mitt tycke. Tenderar ju att i pisten bli högre fart och utanför mera puder när man hänger i Alperna. Fujas fladdrar i farter och tycker inte dom bär mig i pudret riktigt. 192 lång och 95 tung. Så nu är jag ute efter ett par styvare lagg mer riktade åt puderhållet men som ändå fungerar någorlunda i pisten. Har kollat på: Rossignol super7/s7 (super7 är styvare om jag förstått det hela) Völkl Katana Line Opus mm mm. Bör ju vara ca 115 i midja då jag har kvar och tar med Fujas om behovet inte riktigt finns för större. Planerade även att montera dom nya med turbindning, så tips mottages gärna där med. Pjäxorna jag åker på är ett par Lange RX130. Som sagt: Vill ha ett par skidor som jag kan ha kvar ett tag och utvecklas på. Som referens till min åkning kan jag säga att Laub i Engelberg inte var några större problem i ca halvmeter nysnö. Både uppkörd och orörd. Där var det skidorna som satte gränsen. Tacksam för hjälp! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett år senare behövde jag nya skidor igen.
Tillbaka
Topp