Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett år senare behövde jag nya skidor igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1022145" data-attributes="member: 80520"><p>Opusen tror jag du kan trampa igenom rätt lätt, om inte idag så när du har utvecklats ytterligare lite. Du har ju en hel del pondus att sätta bakom!</p><p></p><p>Två till skidor att fundera över är atomic automatic och k2 sideseth, båda i längsta längden (193 resp 188). Lite bredare än de du tittat på (ligger i samma breddsegment som opusen). Sidesethen är mer offpistorienterad mellan de två, lutar mer åt katanan vad gäller egenskaper. Är dock något lättsammare och lekfullare, utan att för den sakens skull göra så mycket avkast på storbergsegenskaperna. Auton i sammanhanget går betydligt bättre i pist, och även om den flyter bra i offpisten blir det orolig vid större åkning i djup snö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1022145, member: 80520"] Opusen tror jag du kan trampa igenom rätt lätt, om inte idag så när du har utvecklats ytterligare lite. Du har ju en hel del pondus att sätta bakom! Två till skidor att fundera över är atomic automatic och k2 sideseth, båda i längsta längden (193 resp 188). Lite bredare än de du tittat på (ligger i samma breddsegment som opusen). Sidesethen är mer offpistorienterad mellan de två, lutar mer åt katanan vad gäller egenskaper. Är dock något lättsammare och lekfullare, utan att för den sakens skull göra så mycket avkast på storbergsegenskaperna. Auton i sammanhanget går betydligt bättre i pist, och även om den flyter bra i offpisten blir det orolig vid större åkning i djup snö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett år senare behövde jag nya skidor igen.
Tillbaka
Topp