Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett år senare behövde jag nya skidor igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PumpaPowder" data-source="post: 1022147" data-attributes="member: 16034"><p>Har själv haft samma problem tidigare. Jag har testat mycket och har under de senaste 15 åren, gjort ett 30-tal skidbyten.</p><p></p><p>Detta har nu upphört då jag har "landat".</p><p>Jag har hittat två modeller som passar mig perfekt. Den skida som åks på mest är Black Crows Nocta. Denna varvas men Völkl Shiro. De kompleterar varandra mycket bra. Noctan är mer lekfull och ger mer tillbaka, medans Shiron är mer dämpad, går som tåget och har ett grymt flyt.</p><p></p><p>Katanan tycker jag är för tråkig och stel, jag brukar bli less på att köra tåg i 190 hela dagen.</p><p></p><p>Skulle jag bara ha en skida så får det bli NOCTA.</p><p></p><p>Ska väl nämnas att jag väger 100 kg.</p><p></p><p>Kör också på Lange RX 130, mycket nöjd.</p><p></p><p>Hör av dig med PM om det är något du undrar över.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PumpaPowder, post: 1022147, member: 16034"] Har själv haft samma problem tidigare. Jag har testat mycket och har under de senaste 15 åren, gjort ett 30-tal skidbyten. Detta har nu upphört då jag har "landat". Jag har hittat två modeller som passar mig perfekt. Den skida som åks på mest är Black Crows Nocta. Denna varvas men Völkl Shiro. De kompleterar varandra mycket bra. Noctan är mer lekfull och ger mer tillbaka, medans Shiron är mer dämpad, går som tåget och har ett grymt flyt. Katanan tycker jag är för tråkig och stel, jag brukar bli less på att köra tåg i 190 hela dagen. Skulle jag bara ha en skida så får det bli NOCTA. Ska väl nämnas att jag väger 100 kg. Kör också på Lange RX 130, mycket nöjd. Hör av dig med PM om det är något du undrar över. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett år senare behövde jag nya skidor igen.
Tillbaka
Topp