Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett år senare behövde jag nya skidor igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1022201" data-attributes="member: 80520"><p>Ingen fara alls. Gott om grepp bakom foten i och med att det finns lite spann att pressa ut där. Den förhållandevis långa svängradien gör att man har bra med kant att nyttja när det är traverser på mindre skoj underlag också. Det är ingen lätt skida, ~5 kg paret, men är inga problem på dagsturer. Vill man spara på vikten tycker jag personligen att det är vettigare att börja med bindningen och sedan ta skidan.</p><p></p><p>118 mm skulle jag iofs säga ligger "runt 120" <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /> Jag upplever inte att större midja än ~120 gör något positivt för mig generellt sett. Men du har drygt 15 kg på mig också, så här är det nog bättre att lyssna på någon i din egen viktklass!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1022201, member: 80520"] Ingen fara alls. Gott om grepp bakom foten i och med att det finns lite spann att pressa ut där. Den förhållandevis långa svängradien gör att man har bra med kant att nyttja när det är traverser på mindre skoj underlag också. Det är ingen lätt skida, ~5 kg paret, men är inga problem på dagsturer. Vill man spara på vikten tycker jag personligen att det är vettigare att börja med bindningen och sedan ta skidan. 118 mm skulle jag iofs säga ligger "runt 120" ;) Jag upplever inte att större midja än ~120 gör något positivt för mig generellt sett. Men du har drygt 15 kg på mig också, så här är det nog bättre att lyssna på någon i din egen viktklass! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett år senare behövde jag nya skidor igen.
Tillbaka
Topp