Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett eller två par skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 867024" data-attributes="member: 60010"><p>Jag hade precis samma preferenser, väger dock ca 10 kg mer. Köpte mig ett par 186 völkl gotama. bara 106 midja men med fullrockern flyter den super även i midjedjup snö. Har faktiskt inte dykt en enda gång för mig varken vid åkning eller drop där skidpolarna med breda ickerockers fick äta snö. I pisten går dom som tåget bara du vågar kanta ordentligt för att få i hela skidan i snön (rocker ju). Annars skulle salomon shogun kunna vara ett alternativ, dock skulle jag alla dagar gå på gotaman efter att ha jämfört de två. Om det nu är offpist du vill åka. Vet att båda dessa har lite smalare midja, men det är ingen fara för svenska förhållanden enligt mig så länge som du kör på en fullrocker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 867024, member: 60010"] Jag hade precis samma preferenser, väger dock ca 10 kg mer. Köpte mig ett par 186 völkl gotama. bara 106 midja men med fullrockern flyter den super även i midjedjup snö. Har faktiskt inte dykt en enda gång för mig varken vid åkning eller drop där skidpolarna med breda ickerockers fick äta snö. I pisten går dom som tåget bara du vågar kanta ordentligt för att få i hela skidan i snön (rocker ju). Annars skulle salomon shogun kunna vara ett alternativ, dock skulle jag alla dagar gå på gotaman efter att ha jämfört de två. Om det nu är offpist du vill åka. Vet att båda dessa har lite smalare midja, men det är ingen fara för svenska förhållanden enligt mig så länge som du kör på en fullrocker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett eller två par skidor
Tillbaka
Topp