Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ett jävla gnäll överallt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrik_Sundberg" data-source="post: 29631" data-attributes="member: 15208"><p>Jojje har på ROCsport.com levererat en klockren krönika som jag tror att många här på freeride skulle må bra av att läsa. </p><p></p><p>Skidåkare och andra "livsstilsportare" har ofta en tendens att ha lite pengar. Det är ju självklart. Vem kan ha råd att dra jorden runt och leta efter puder och fortfarande leva fett? Därför vill alla ha så mycket som möjligt gratis. Skidor, liftkort, en öl på afterskin, men även nyheter, filmer och event. Det som man ofta glömmer bort i sin jakt efter gratissaker är att det alltid kostar någon någonting. Som Jojje uttrycker det: "Saker och ting kostar att tillverka, producera och hålla vid liv."</p><p></p><p>Vad har vi då för rätt att ställa krav på saker som är gratis? Min uppmaning till alla är att njuta av det som är bra, ignorera det andra och uppskatta att någon vill göra något för er. Ni gör det ju inte själva, eller?</p><p></p><p>Jojjes krönika hittar ni under denna adress: <a href="http://se.rocsport.com/cgi-bin/show.pl?action=show&page=article_frontpage&marvin_articleid=1691" target="_blank">http://se.rocsport.com/cgi-bin/show.pl?action=show&page=article_frontpage&marvin_articleid=1691</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrik_Sundberg, post: 29631, member: 15208"] Jojje har på ROCsport.com levererat en klockren krönika som jag tror att många här på freeride skulle må bra av att läsa. Skidåkare och andra "livsstilsportare" har ofta en tendens att ha lite pengar. Det är ju självklart. Vem kan ha råd att dra jorden runt och leta efter puder och fortfarande leva fett? Därför vill alla ha så mycket som möjligt gratis. Skidor, liftkort, en öl på afterskin, men även nyheter, filmer och event. Det som man ofta glömmer bort i sin jakt efter gratissaker är att det alltid kostar någon någonting. Som Jojje uttrycker det: "Saker och ting kostar att tillverka, producera och hålla vid liv." Vad har vi då för rätt att ställa krav på saker som är gratis? Min uppmaning till alla är att njuta av det som är bra, ignorera det andra och uppskatta att någon vill göra något för er. Ni gör det ju inte själva, eller? Jojjes krönika hittar ni under denna adress: [URL]http://se.rocsport.com/cgi-bin/show.pl?action=show&page=article_frontpage&marvin_articleid=1691[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ett jävla gnäll överallt
Tillbaka
Topp