Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ett jävla gnäll överallt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BajenMatte" data-source="post: 29635" data-attributes="member: 15321"><p>Också lite fundersam på vad Jojje menar. </p><p>Först hylla free speech och sen ha åsikter om vad folk tycker??</p><p>Om Putte anser att ÅS är skit behöver han givetvis inte köpa blaskan. Men han är ju fortfarande i sin fulla rätt att tycka att den är skit. Vore jag red på ÅS skulle jag ju helst vilja att alla älskade tidningen men i andra hand skulle jag vilja ha kritik. Klart att det finns en risk att vissa sågar ngt för egen vinning men den risken är nog relativt liten. ÅS är ju beroende av sina läsare likaväl som sina annonsörer. Det hänger liksom ihop och det är ju redaktionens uppgift att balansera dessa intressen. </p><p></p><p>Angående utsidan så är ju det en helt annan sak. Den siten (med mycket annat) en av motorerna i svensk friluftsindustri och däri ligger annonsörernas intresse (eller borde ligga). Ju fler medlemmar och livligare forum, desto mer prylar säljer branchen that´s facts. </p><p></p><p>Att på detta sätt ondgöra sig över att folk vill ha saker billigare eller bättre är att nedvärdera deras intelligens. Det finns alltid folk som tjänar på andra, det vet alla och därför försöker man bli så lite utnyttjad som möjligt. Det är lite av en naturlig drift. Om inte Utsidan (eller Roc-sport) tycker dom tjänar tillräckligt med pengar på sin site så har dom möjligheten att lägga ner, eller nöja sig med mindre. Så jäkligt är det. Jag tycker Jojje med flera skall ha massor med cred för allt eventuellt ideellt arbete dom lägger ner men att komma dragandes med att saker kostar pengar och att man därför skall knipa käft det känns inte riktigt 2000-tal. </p><p></p><p>Är det någon som hajjar vad jag gafflar om? Knappt jag själv...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BajenMatte, post: 29635, member: 15321"] Också lite fundersam på vad Jojje menar. Först hylla free speech och sen ha åsikter om vad folk tycker?? Om Putte anser att ÅS är skit behöver han givetvis inte köpa blaskan. Men han är ju fortfarande i sin fulla rätt att tycka att den är skit. Vore jag red på ÅS skulle jag ju helst vilja att alla älskade tidningen men i andra hand skulle jag vilja ha kritik. Klart att det finns en risk att vissa sågar ngt för egen vinning men den risken är nog relativt liten. ÅS är ju beroende av sina läsare likaväl som sina annonsörer. Det hänger liksom ihop och det är ju redaktionens uppgift att balansera dessa intressen. Angående utsidan så är ju det en helt annan sak. Den siten (med mycket annat) en av motorerna i svensk friluftsindustri och däri ligger annonsörernas intresse (eller borde ligga). Ju fler medlemmar och livligare forum, desto mer prylar säljer branchen that´s facts. Att på detta sätt ondgöra sig över att folk vill ha saker billigare eller bättre är att nedvärdera deras intelligens. Det finns alltid folk som tjänar på andra, det vet alla och därför försöker man bli så lite utnyttjad som möjligt. Det är lite av en naturlig drift. Om inte Utsidan (eller Roc-sport) tycker dom tjänar tillräckligt med pengar på sin site så har dom möjligheten att lägga ner, eller nöja sig med mindre. Så jäkligt är det. Jag tycker Jojje med flera skall ha massor med cred för allt eventuellt ideellt arbete dom lägger ner men att komma dragandes med att saker kostar pengar och att man därför skall knipa käft det känns inte riktigt 2000-tal. Är det någon som hajjar vad jag gafflar om? Knappt jag själv... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ett jävla gnäll överallt
Tillbaka
Topp