Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ett jävla gnäll överallt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jsagstrom" data-source="post: 29638" data-attributes="member: 10252"><p>Kunde förstås inte låta bli att maila Jojje, och eftersom jag är en anynom (men seriös) användare av freeride så "pastar" jag in mitt mail här nedan:</p><p></p><p>---</p><p>"Vad det gäller kritiken riktad mot Åka Skidors annonser så finns inte så mycket mera att säga än att en tidning finansieras till största delen genom annonser." -100% sant.</p><p>Det är nog inte det som är särskilt främmande för "Putte the skibum", utan det faktum att ÅS dom senaste åren dragit ner allt mer på det faktiska innehållet i tidningen, och lagt in allt mer reklam. Nu är det inga problem att likna ÅS vid en amerikansk tidning längre.</p><p></p><p>Visst har dom fortfarande bra reportage, men man tröttnar lätt som prenumerant när man i nummer efter nummer läser om Stenmark, Chamonix, hur bra Åre är, modereportage med samma modeller samt bilder av i princip enbart Fredriksson och Markewitz (ej något ont mot dessa personer i sig). Sällan något nytt, och ständigt, ständigt ökat utbud av helsides-reklam.</p><p>Känslan av att Herr Chefredaktör på ÅS skickar in lite alltmöjligt ur arkivet, några extra sidor reklam m.m. bara för att fylla ut växer sig allt starkare. Kanske är det desperata försök att hålla sig kvar som sveriges största skidblaska? SÅ lite händer det faktiskt inte i skidvärlden, och så få är inte aktörerna!</p><p></p><p>Att en tidning behöver annonser för att dra in banderos rättfärdigar tyvärr inte att man drar ner på det faktiska och intressanta innehållet. Tidningens uppgift är ju snarast att bringa läsglädje och intressanta reportage och nyheter till sina prenumeranter och köpare, snarare än att fungera som ett reklamhäfte.</p><p>Intrycket av tidningen blir då betydligt mindre seriöst, vilket leder till att den tappar prenumeranter. </p><p>---</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jsagstrom, post: 29638, member: 10252"] Kunde förstås inte låta bli att maila Jojje, och eftersom jag är en anynom (men seriös) användare av freeride så "pastar" jag in mitt mail här nedan: --- "Vad det gäller kritiken riktad mot Åka Skidors annonser så finns inte så mycket mera att säga än att en tidning finansieras till största delen genom annonser." -100% sant. Det är nog inte det som är särskilt främmande för "Putte the skibum", utan det faktum att ÅS dom senaste åren dragit ner allt mer på det faktiska innehållet i tidningen, och lagt in allt mer reklam. Nu är det inga problem att likna ÅS vid en amerikansk tidning längre. Visst har dom fortfarande bra reportage, men man tröttnar lätt som prenumerant när man i nummer efter nummer läser om Stenmark, Chamonix, hur bra Åre är, modereportage med samma modeller samt bilder av i princip enbart Fredriksson och Markewitz (ej något ont mot dessa personer i sig). Sällan något nytt, och ständigt, ständigt ökat utbud av helsides-reklam. Känslan av att Herr Chefredaktör på ÅS skickar in lite alltmöjligt ur arkivet, några extra sidor reklam m.m. bara för att fylla ut växer sig allt starkare. Kanske är det desperata försök att hålla sig kvar som sveriges största skidblaska? SÅ lite händer det faktiskt inte i skidvärlden, och så få är inte aktörerna! Att en tidning behöver annonser för att dra in banderos rättfärdigar tyvärr inte att man drar ner på det faktiska och intressanta innehållet. Tidningens uppgift är ju snarast att bringa läsglädje och intressanta reportage och nyheter till sina prenumeranter och köpare, snarare än att fungera som ett reklamhäfte. Intrycket av tidningen blir då betydligt mindre seriöst, vilket leder till att den tappar prenumeranter. --- [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ett jävla gnäll överallt
Tillbaka
Topp