Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett par bra lagg till vintern?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 341561" data-attributes="member: 46762"><p>Så jäkla korta skidor skall du inte ha, skidlängd väljs inte efter egen längd eller vikt utan efter åkstil. Typ. DU kan nog med lätthet jobba upp dig till 75 kilo i muskelmassa med lite målmedveten träning...</p><p></p><p>Du skall över 95 i midjan, det är mitt tips, även om du bara kommer åka 50% offpist... I slutändan blir det nog 90% offpist, då du ledsnat på pist. Jag har ett par Scratch BC 185 som jag åkt en säsong på, själv är jag 174, vägde väl 70 då, och de funkar bra till det mesta, dock bäst i puder. Om du dock vill behålla pistkvalitéer gör du nog rätt i att välja skidor à la Mantra, Fischer Watea och likande som inte har en stor twintip, då de helt enkelt inte är gjorda för att hoppas runt med... För övrigt är mina BC till salu om du är sugen, good price for you my friend!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 341561, member: 46762"] Så jäkla korta skidor skall du inte ha, skidlängd väljs inte efter egen längd eller vikt utan efter åkstil. Typ. DU kan nog med lätthet jobba upp dig till 75 kilo i muskelmassa med lite målmedveten träning... Du skall över 95 i midjan, det är mitt tips, även om du bara kommer åka 50% offpist... I slutändan blir det nog 90% offpist, då du ledsnat på pist. Jag har ett par Scratch BC 185 som jag åkt en säsong på, själv är jag 174, vägde väl 70 då, och de funkar bra till det mesta, dock bäst i puder. Om du dock vill behålla pistkvalitéer gör du nog rätt i att välja skidor à la Mantra, Fischer Watea och likande som inte har en stor twintip, då de helt enkelt inte är gjorda för att hoppas runt med... För övrigt är mina BC till salu om du är sugen, good price for you my friend! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett par bra lagg till vintern?
Tillbaka
Topp