Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett par bra lagg till vintern?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 341642" data-attributes="member: 46762"><p>Marker är INTE bra. Håll dig borta från dem! Om du inte är sponsrad och via skidtillverkaren får markerbindningar (då funkar M18 och M30 nog utmärkt!) så finns det så mycket bättre grejer på marknaden.</p><p></p><p>Mitt tips är Salomon eller Look/Rossignol. L. och R. har lite speciell hälkonstruktion som funkar super och jag föredrar dem. </p><p></p><p>Rent din-mässigt, köp inte en bindning där du ev. kan vara och nosa på rödmarkeringen... En 12-dinare börjar rödmarkera vid 10 i snitt och du kommer säkert att efter lite hoppande och röjåkande ha skruvat upp bindningarna lite från dina normala 7-8(antar jag?) till 9-10. I sådana lägen är det trevligare att ha en bindning som går till 14 där du har rejäl marginal. En 12-bindning fungerar som den ska om man har den på 10-11, men ändå, det är skönt att ha lite marginal.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 341642, member: 46762"] Marker är INTE bra. Håll dig borta från dem! Om du inte är sponsrad och via skidtillverkaren får markerbindningar (då funkar M18 och M30 nog utmärkt!) så finns det så mycket bättre grejer på marknaden. Mitt tips är Salomon eller Look/Rossignol. L. och R. har lite speciell hälkonstruktion som funkar super och jag föredrar dem. Rent din-mässigt, köp inte en bindning där du ev. kan vara och nosa på rödmarkeringen... En 12-dinare börjar rödmarkera vid 10 i snitt och du kommer säkert att efter lite hoppande och röjåkande ha skruvat upp bindningarna lite från dina normala 7-8(antar jag?) till 9-10. I sådana lägen är det trevligare att ha en bindning som går till 14 där du har rejäl marginal. En 12-bindning fungerar som den ska om man har den på 10-11, men ändå, det är skönt att ha lite marginal. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett par bra lagg till vintern?
Tillbaka
Topp