Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett par bra lagg till vintern?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 341726" data-attributes="member: 49358"><p>Dom har haft en del kvalitétsproblem. Som karln sa och jag har bevittnat så fick han bita i det ruttna träkärne äpplet. Skida gick rakt av i en rail landning. Har även hört av andra skidkunniga att dom har haft problem med just träkärnor och annat smått och gott. Synd på så annars bra skidor. Tror dock att deras dyrare skidor som goats, sumos aura och mantra håller bättre kvallisort, iaf på träkärnebiten.</p><p></p><p>Bindningar är en smaksak. Vissa (de flesta) hatar marker helt och fullt då dom inte har superbra kvalle på deras billigare bindningar. Jins här på FR hade väldiga problem med sin skistopper som fick för sig att gå sönder stup i kvarten. </p><p>Dom dyrare marker bindningarna är nog bättre. Nästa års verkar rent av sjukt fina. Jester verkar vara riktigt lätt och fin. </p><p></p><p>Fast sj skulle jag nog aldrig köpa ngn marker bindning förutom duke. Men eftersom det inte va ngn turbindning du sökte så är inte heller det ngt för dig. </p><p>Om jag vore du skulle jag köpa nästa års salomon 916ti. 916 är kända för att vara en kickass bindning som håller för allt. Och för att göra den ännu sweetare som har dom bantat ner den rätt bra genom att delvis bygga den i titanium. </p><p>Och för att göra valet lite svårare så kan ja även rekommendera Look P15. Har ett par P18 och det är samma bindning bara att DIN 18 ist för 15. Sjukt bra och lätt bindning. Rätt ful men å andra sidan så har den allt den behöver och inga andra krussiduller.</p><p></p><p>Hoppas det va till ngn hjälp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 341726, member: 49358"] Dom har haft en del kvalitétsproblem. Som karln sa och jag har bevittnat så fick han bita i det ruttna träkärne äpplet. Skida gick rakt av i en rail landning. Har även hört av andra skidkunniga att dom har haft problem med just träkärnor och annat smått och gott. Synd på så annars bra skidor. Tror dock att deras dyrare skidor som goats, sumos aura och mantra håller bättre kvallisort, iaf på träkärnebiten. Bindningar är en smaksak. Vissa (de flesta) hatar marker helt och fullt då dom inte har superbra kvalle på deras billigare bindningar. Jins här på FR hade väldiga problem med sin skistopper som fick för sig att gå sönder stup i kvarten. Dom dyrare marker bindningarna är nog bättre. Nästa års verkar rent av sjukt fina. Jester verkar vara riktigt lätt och fin. Fast sj skulle jag nog aldrig köpa ngn marker bindning förutom duke. Men eftersom det inte va ngn turbindning du sökte så är inte heller det ngt för dig. Om jag vore du skulle jag köpa nästa års salomon 916ti. 916 är kända för att vara en kickass bindning som håller för allt. Och för att göra den ännu sweetare som har dom bantat ner den rätt bra genom att delvis bygga den i titanium. Och för att göra valet lite svårare så kan ja även rekommendera Look P15. Har ett par P18 och det är samma bindning bara att DIN 18 ist för 15. Sjukt bra och lätt bindning. Rätt ful men å andra sidan så har den allt den behöver och inga andra krussiduller. Hoppas det va till ngn hjälp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett par bra lagg till vintern?
Tillbaka
Topp