Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett par bra lagg till vintern?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 341737" data-attributes="member: 61849"><p>Värt att tänka på är också att skillnaden mellan salomon 914 (som jag snikade in på mina skidor, helt klart nöjd) och 916 är att 914 är i plast och 916 aluminium. Men i efterhand så är det nog ett större värde i helmetallmodellen. Så jag hade nog köpt den, nu köpte jag en begagnad 920 som förmodligen kommer medföra brutna ben till vintern, men 916 är samma bindning som 920 sånär på en extra fjäder i 920modellen. </p><p></p><p>Om du skulle ångra dig och bestämma dig för att ha skidorna som korthikeplattform med trekkers så går det inte någe särskilt bra alls att gå på platt med Look/Ross (8km till function pnyberg, hehe) Annars är det inge fel på dem. </p><p></p><p>Efter att jag bet i "det sura träkärneäpplet" så sa snubben som monterade mina skidor att det var många som drabbats. men mina var 05/06 Karma så det kanske är fixat nu, Völkl flyttade väl ner delar (hela?) av sin produktion till Kina och det kan ju vara där problemen härstammar ifrån. När de kört några år där nere så har kanske läget stabiliserats. Jag kommer inte att köpa folköl... jag menar Völkl igen. Men det kanske mer är för att jag har provat det och man vill ju prova nytt =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 341737, member: 61849"] Värt att tänka på är också att skillnaden mellan salomon 914 (som jag snikade in på mina skidor, helt klart nöjd) och 916 är att 914 är i plast och 916 aluminium. Men i efterhand så är det nog ett större värde i helmetallmodellen. Så jag hade nog köpt den, nu köpte jag en begagnad 920 som förmodligen kommer medföra brutna ben till vintern, men 916 är samma bindning som 920 sånär på en extra fjäder i 920modellen. Om du skulle ångra dig och bestämma dig för att ha skidorna som korthikeplattform med trekkers så går det inte någe särskilt bra alls att gå på platt med Look/Ross (8km till function pnyberg, hehe) Annars är det inge fel på dem. Efter att jag bet i "det sura träkärneäpplet" så sa snubben som monterade mina skidor att det var många som drabbats. men mina var 05/06 Karma så det kanske är fixat nu, Völkl flyttade väl ner delar (hela?) av sin produktion till Kina och det kan ju vara där problemen härstammar ifrån. När de kört några år där nere så har kanske läget stabiliserats. Jag kommer inte att köpa folköl... jag menar Völkl igen. Men det kanske mer är för att jag har provat det och man vill ju prova nytt =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett par bra lagg till vintern?
Tillbaka
Topp