Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ett par frågor om chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="man_1985" data-source="post: 406792" data-attributes="member: 48504"><p>Nu har jag ju vart där och kan svara på några av mina egna frågor:</p><p></p><p>1. Zero G är det enda ställe med schysst utrustnng som jag hittade, de hade custom, custom x och baron av de jag såg. Jag hyrde en baron bräda med toecapbindningar (tror de var mission) och ett par ruler boots. Blev väldigt nöjd med det. 43 euro för en dag var väl lite mycket iofs.</p><p></p><p>2/5. Vi hyrde guide genom langley som har en guide som de samarbetar med där nere och som finns på hotellet (gustavia) varje dag mellan 6 och 7. Då det inte fanns rep på hela kammen från toppen fick man bara var max 4 i varje grupp och guiden ville ha 300 euro totalt. En i gruppen sa till vår guide att vi ville ha lite mer avancerad åkning en den första biten som vi åkte vilket han verkade ta som en förolämpning och valde då att ta oss med på en riktigt svår väg genom en brant korridor m.m. Men det gck bra och det var ett riktigt ballt åk. Rekommenderar alla att åka upp till aguille de midi. Om du inte är van vid stegjärn, isyxor och glaciärsprickor så hyr guide då.</p><p></p><p>3. Hyrde aldrig några men alla skidaffärer har ett ganska bra utbud av skidor till skillnad från snowboard.</p><p></p><p>4. runt 9-16</p><p></p><p>tack för svaren som ni skrivit innan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="man_1985, post: 406792, member: 48504"] Nu har jag ju vart där och kan svara på några av mina egna frågor: 1. Zero G är det enda ställe med schysst utrustnng som jag hittade, de hade custom, custom x och baron av de jag såg. Jag hyrde en baron bräda med toecapbindningar (tror de var mission) och ett par ruler boots. Blev väldigt nöjd med det. 43 euro för en dag var väl lite mycket iofs. 2/5. Vi hyrde guide genom langley som har en guide som de samarbetar med där nere och som finns på hotellet (gustavia) varje dag mellan 6 och 7. Då det inte fanns rep på hela kammen från toppen fick man bara var max 4 i varje grupp och guiden ville ha 300 euro totalt. En i gruppen sa till vår guide att vi ville ha lite mer avancerad åkning en den första biten som vi åkte vilket han verkade ta som en förolämpning och valde då att ta oss med på en riktigt svår väg genom en brant korridor m.m. Men det gck bra och det var ett riktigt ballt åk. Rekommenderar alla att åka upp till aguille de midi. Om du inte är van vid stegjärn, isyxor och glaciärsprickor så hyr guide då. 3. Hyrde aldrig några men alla skidaffärer har ett ganska bra utbud av skidor till skillnad från snowboard. 4. runt 9-16 tack för svaren som ni skrivit innan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ett par frågor om chamonix
Tillbaka
Topp